با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

نشست کارگروه تهیۀ محتوای الکترونیکی درس تربیت بدنی برگزار شد

سنندج(پانا)- با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان، اولین نشست کارگروه تهیه و تدوین محتوای درس تربیت بدنی در دوران بیماری کرونا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۰۹۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست کارگروه تهیۀ محتوای الکترونیکی درس تربیت بدنی برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، در این نشست افشین خوش گوار با اشاره به وضعیت ناشی از کرونا که بر تمام حوزه ها سایه افکنده است، گفت: حوزه تربیت بدنی و ورزش در آموزش و پرورش به واسطه ماهیت اجرایی و عملی که دارد، بیشتر از سایر حوزه ها در معرض آسیب و انفعال است که ما به عنوان متولیان این حوزه بایستی شرایطی را فراهم کنیم که از تهدید ایجاد شده به مثابه فرصتی برای وجاهت بیشتر برنامه های حوزه و اثبات توانمندی، تخصص و تعهد معلمان تربیت بدنی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: استفاده بهینه از ظرفیت شبکه شاد و ایجاد انسجام و یکپارچگی و بارگذاری محتوا، کلیدواژه موفقیت حوزه خواهد بود و در این راستاچنین کارگروهی می بایست در جهت تهیه محتوای قابل اجرا بر اساس سناریوهای موجود برای بازگشایی تلاش کند.

خوش گوار گفت: باید از اقدامات و فعالیت های سلیقه ای و شخصی دوری کنیم و برنامه های حوزه تربیت بدنی در دو محور اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی سازماندهی شود و در این راستا تشکیل کارگروه های فرعی زیرمجموعه کارگروه اصلی براساس دوره های تحصیلی و جنسیت لازم است و با کاهش جلسات حضوری، از طریق شبکه های مجازی، نظرات و دیدگاه های همکاران صاحب نظر اخذ و پس از دسته بندی و پالایش در چارچوب محتوای مشترک قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به وجود نیروهای توانمند و علاقه مند در شهرستان های مختلف استان،آن را نقطه قوت و برگ برنده ورزش دانش آموزی بیان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد طی یک ماه محتوای دوره های مختلف را در 4 بخش: دروه اول ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در دو بخش دختران و پسران با محوریت 4 شهرستان سقز، مریوان، ناحیه یک و ناحیه دو سنندج تهیه کنیم و این محتوا باید قابلیت اجرا داشته باشد و به وجاهت درس تربیت بدنی کمک کند و همچنین تمامی معلمان تربیت بدنی و دانش آموزان مناطق 16گانه استان را پوشش دهد.

خوش گوار ادامه داد: با ابتکار مدیر کل محترم، کارگروه جدیدی تحت عنوان کارگروه تهیه محتوای الکترونیکی ذیل پروژه مهر تشکیل شده که بایستی گزارش کار و اقدامات کارگروه های هر حوزه به دبیرخانه کارگروه اصلی منعکس شود.

در ادامه این جلسه اعضای کارگروه به بیان دیدگاه ها، نظرات و تجارب خود در جهت تداوم و استمرار اجرای درس تربیت بدنی در فضای مجازی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار