هاشمی: کارخانه واگنسازی تهران بهدلیل اجرا نشدن قراداد ساخت ۶۵۰ واگن تعطیل شد
تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت روز گذشته با تحویل آخرین قطارهای در دست ساخت شرکت واگنسازی تهران، این کارخانه مهم داخلی بهدلیل اجرا نشدن قرارداد ساخت 650 واگن که مدتهاست در چرخه بورکراسی سیستم بانکی و دولتی مانده است، تعطیل شد.
محین هاشمی در جلسه علنی امروز شورای شهر با اشاره به درگذشت سهیل گوهری یکی از همکاران ستاد سمنهای شورا اظهار کرد: درگذشت آقای سهیل گوهری از همکاران ستاد سمن های شورا را به خانواده او تسلیت میگوییم، موج جدید بیماری کرونا موجب افزایش ابتلا، شرایط حاد بیماری و درگذشت شهروندان شده است و متاسفانه هم در بعد خودمراقبتی مردم و رعایت فاصله اجتماعی و هم از منظر تمهیدات مدیریتی کشور با چالش مواجه هستیم و اگر با همین روند هفته های اخیر شیوع کرونا افزایش یابد، زیرساختهای درمانی و سلامت کشور پاسخگوی بیماران نخواهد بود.
وی افزود: در این شرایط حمل ونقل عمومی یکی از گلوگاههای انتقال ویروس کروناست که با توجه به عدم تعطیلی فعالیتهای اقتصادی واداری با تصمیم ستاد ملی کرونا، تنها راه کاهش ابتلای شهروندان، افزایش ظرفیت سیستم حمل ونقل عمومی است که متاسفانه در سالهای اخیر با کاهش منابع و اعتبارات آن، کمبود ناوگان عمومی به شدت احساس می شود.
رئیس شورای شهر تهران افزود: روز گذشته و با تحویل آخرین قطارهای در دست ساخت شرکت واگن سازی تهران، این کارخانه مهم داخلی به دلیل اجرایی نشدن قرارداد ساخت ۶۵۰ واگن که مدتهاست در چرخه بورکراسی سیستم بانکی و دولتی مانده است، تعطیل شد. تعطیلی کارخانه واگن سازی تهران که بیش از هزار واگن را برای متروی تهران تولید کرده است، با وجود توصیه مقام معظم رهبری جهت حمایت از مترو در سال جهش تولید باید موجب شرمندگی مسئولان مربوطه شود.
وی تاکید کرد: انتظار روشن شهروندان تهرانی از مسئولان بانک مرکزی و وزارت نفت، تسریع و تسهیل در بخش اعتبارات حمل ونقل عمومی تهران است، در صورتیکه بانک مرکزی ظرف امروز و فردا، دستور انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت تامین اتوبوس و مترو را برای تهران توسط بانک رفاه صادر نکند، این اعتبار که مربوط به سال ۱۳۹۸ خواهد بود، باطل خواهد شد و وضعیت فعلی اتوبوس و متروی تهران نیز با چالش مواجه میشود.
هاشما اضافه کرد: از وزارت نفت نیز که سرانجام در سال گذشته پرداخت یارانه ناشی از صرفه جویی سوخت توسط مترو را براساس مصوبه شورای اقتصاد از سال گذشته آغاز کرده است درخواست داریم با توجه به لزوم رعایت فاصله اجتماعی در مترو، در معیار پرداخت یارانه که براساس شرایط پیک مسافری قبل از کرونا بوده است تجدید نظر کرده و مبنای محاسبه پرداخت یارانه را در مترو با شرایط جدید و لزوم رعایت فاصله اجتماعی مورد تجدید نظر قرار دهد.
ارسال دیدگاه