برنامه‌های تابستانی تیم ملی؛ از اردوی بلند مدت تا بازی دوستانه با رقیب‌های تکراری

تهران (پانا) - تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار با روبرو شدن با هنگ کنگ در انتخابی جام جهانی، با دو رقیب نام آشنا دیدارهایی دوستانه برگزار خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های تابستانی تیم ملی؛ از اردوی بلند مدت تا بازی دوستانه با رقیب‌های تکراری

در حالی که از آخرین دیدار تیم ملی فوتبال ایران بیش از 8 ماه گذشته است، کادر فنی تیم ملی با هدایت دراگان اسکووچیچ در حال برنامه‌ریزی برای آغاز اردوهای تیم ملی است تا تیم بحران‌زده ایران که در خطر حذف از انتخابی جام جهانی قرار دارد، با آمادگی کامل دو دیدار با تیم‌های شرق قاره کهن را برگزار کند.

در انتظار اردوهای دراز مدت

هر چند تاریخ آغاز اردوی تیم ملی فعلا مشخص نشده است اما شنیده‌ها حاکی از این است که به علت بازی‌های فشرده لیگ برتر جام حذفی و سپس برگزاری مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، سرمربی تیم ملی قصد ندارد در دو ماه ابتدایی تابستان وارد اردو شود و پس از پایان مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، اولین لیست رسمی تیم ملی منتشر خواهد شد تا بازیکنان آماده حضور در اردو شود.

درباره اردوی تیم ملی گفته می‌شود اسکووچیچ قصد دارد تیم ملی را پیش از دیدار با تیم ملی هنگ کنگ در دو مرحله وارد اردو کند که اولین مرحله اردو مربوط به شناخت از بازیکنان است و دو دیدار دوستانه تیم ملی در این مدت انجام می‌شود. اردوی اول احتمالا از دهم شهریور آغاز خواهد شد و سیزدهم همین ماه تیم ملی در دیداری دوستانه که در تهران برگزار خواهد شد به مصاف تیم ملی فوتبال سوریه خواهد رفت.

پس از بازی با سوریه تیم به اردوی خود در تهران ادامه خواهد داد تا برای دیدار دوستانه با ازبکستان، حریف دوستانه همیشگی تیم ملی آماده شود. شاگردان اسکووچیچ به تمرینات خود در تهران تا 15 شهریور ادامه می‌دهند و در این روز تیم راهی تاشکند می‌شود تا 17 شهریور دیداری دوستانه با تیم ملی ازبکستان داشته باشد.

اما پس از دیدار با ازبکستان بازیکنان چند روزی از اردو مرخص می‌شوند تا سرمربی تیم ملی لیست اصلی خود برای دیدار با هنگ کنگ و کامبوج را ارائه کرده و از دوازدهم یا سیزدهم مهر اردوی اصلی برای این دو بازی شروع می‌شود و در نهایت تیم ملی 17 مهر در تهران با هنگ کنگ دیدار می‌کند و 22 مهر مهمان کامبوج خواهد بود.

البته این برنامه تنها برای دیدارهای آسان تیم ملی است و برای بازی‌های حساس ماه آبان که هر دو در تهران به ترتیب مقابل تیم‌های ملی بحرین و عراق خواهد بود، تدارکات ویژه‌ای در نظر گرفته خواهد شد که گفته می‌شود یکی از این تدارکات بازی با تیم ملی عمان خواهد بود که هدایت آن بر عهده برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران است.

لیست شگفتی‌ها در راه است

درباره لیست تیم ملی هم فعلا چیزی به صورت قطعی مشخص نیست اما بنابر شنیده‌ها، اولین لیست سرمربی کروات لیستی است که شگفتی‌های زیادی برای اهالی فوتبال خواهد داشت و برخی از بازیکنان مغضوب کارلوس کی‌روش از جمله شجاع خلیل‌زاده به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

همچنین شنیده‌هایی تایید نشده وجود دارد که اسکووچیچ قصد دارد در لیست جدید خود از دورگه‌ایی جدید در تیم ملی رونمایی کند که در چمپیونزشیپ انگلیس حضور دارد. ریات تفضلی مدافع تیم هال سیتی گزینه‌ای است که زمزمه‌هایی درباره احتمال حضور او در تیم ملی شنیده می‌شود و شاید اسکووچیچ به صورت چراغ خاموش، مذاکراتی را هم با این بازیکن انجام داده باشد تا بتواند او را برای حضور در تیم ملی فوتبال ایران قانع کندو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار