راهیابی دو دانش آموز منطقه ۱۰ به شورای دانش آموزی شهر تهران 

تهران (پانا)_ نتایج انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی شهر تهران اعلام شد و دو دانش آموز منطقه ۱۰ تهران به نمایندگی از دیگر دانش آموزان منطقه به شورای دانش آموزی شهر تهران راه یافتند.

کد مطلب: ۱۰۹۸۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی دو دانش آموز منطقه ۱۰ به شورای دانش آموزی شهر تهران 

انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی از فرآیند انتخابات شورای دانش آموزی مدرسه شروع شده است. به این صورت که در آذر ماه سال گذشته پس از انتخابات شورای دانش آموزی مدارس و شمارش آرا اخذ شده، روسای شورای دانش آموزی مدارس منطقه ۱۰ تعیین شدند و نتایج نهایی مدارس به سازمان دانش آموزی منطقه اعلام شدند.

همانطور که شورای دانش آموزی در تصمیم گیری های مدارس و مناطق نقش اساسی دارد پس فرآیند انتخابات، فرآیندی بسیار مهم و سرنوشت ساز است؛ به همین دلیل و در جهت تحقق آرمان های شورای دانش آموزی، انتخاباتی با شرکت روسای شورای مدارس در بهمن ماه سال گذشته در کانون فرهنگی هنری سلمان فارسی با حضور ارغوانی ریاست آموزش و پرورش منطقه ۱۰ شهر تهران، حقانی معاون پرورشی منطقه ۱۰، مددی مسئول حراست منطقه ۱۰، قدکیان مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۰ و شاه حسینی کارشناس فرهنگی منطقه برگزار شد که در مجموع ۱۲ نفر از دانش آموزان شرکت کننده به عنوان اعضای شورای دانش آموزی منطقه انتخاب شدند. هما یوسفی به نمایندگی از دختران و محمد مهدی سیاه نوری از پسران به عنوان مشاوران رئیس منطقه منتصب شدند. در مجموع ۱۲ نفر نماینده از جانب آموزش و پرورش منطقه ۱۰ تهران در انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی شهر تهران شرکت کردند که از بین ۱۹۰ دانش آموز حاضر در انتخابات ۱۹ منطقه، دانش آموزان سارا علیخواه از مدرسه ریحانه النبی و محمدمهدی فیروزی از علامه طباطبایی به شورای دانش آموزی شهر تهران راه یافتند.

در این انتخابات قدکایان مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۰ هماهنگی های لازم ائمه از آموزش و پیگیری نحوه رای دادن دانش آموزان را عهده دار بود. در انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی منطقه ۱۰ تهران به دلیل فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از آمد و شد بی مورد دانش آموزان و اولیا در سطح شهر به هر دانش آموز نام کاربری و رمز عبوری مخصوص، داده شد تا آنها در صورت تمایل، از منزل و به صورت برخط بتوانند رای خود را ثبت کنند؛ شایان ذکر است عده ای از دانش آموزان علاقمند نیز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل سازمان دانش آموزی منطقه حضور پیدا کردند و رای خود را از محل سازمان دانش آموزی منطقه ۱۰ و به صورت الکترونیکی ثبت کردند.

انتخابات به صورت الکترونیکی برای اولین بار برگزار شد که تجربه به یاد ماندنی را رقم زد و خوشبختانه در تمام مراحل موفقیت آمیز بود.

*مینو سادات آقائی نژاد، خبرنگار دانش آموز منطقه ۱۰

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار