سه برنامه مهم سازمان آموزش و پرورش استثنایی در تابستان تشریح شد
حسینی: فعالیت پایگاههای سنجش تابع اعلام نظر ستاد ملی کرونا است و تا زمانی که این ستاد اعلام نکرده، فعالیت این پایگاهها ادامه خواهد داشت
تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونان نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه پروژه مهر، طرح سنجش و شبکه شاد سه محور اصلی فعالیتهای اکنون سازمان آموزش و پرورش استثنایی است اظهار کرد: «در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر نوبت گیری انجام شده است که از این تعداد بیش از ۱۳ هزار نفر مورد سنجش قرار گرفتهاند.»
وی با بیان اینکه در برنامه سنجش پوشش ۹۹ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان هدفگذاری شده است افزود: «فعالیت پایگاههای سنجش تابع اعلام نظر ستاد ملی کرونا است و تا زمانی که این ستاد اعلام نکرده است فعالیت این پایگاهها ادامه خواهد داشت. در برنامه سنجش سلامت رصد مدیریتی باید قوی تر باشد و شبکه سازی در ستاد و کنترل روزانه استانها برای مداخلات موثر باید مدام پیگیری و انجام شود.»
معاونوزیر در ادامه با بیان اینکه دستورالعمل نحوه بازگشایی مدارس و آماده سازی مدارس استثنایی تدوین شده است گفت: «یکی از ویژگیهای این دستور العمل داشتن سناریو برای وضعیت مختلف سفید، زرد و قرمز در ایام کرونا و انتقال سریع به وضعیتهای مختلف است.»
وی افزود: «مبنای نظری بازگشایی مدارس در ایام کرونا روش پسا برنامهریزی که در این روش ارزیابی پیشینی از کار پسینی انجام میشود. این روش با دو رویکرد برنامهریزی فرض بنیاد و ادامه داشتن شرایط آموزش در هر شرایطی و داشتن سناریو برای آن شرایط و رویکرد تکنیک پابرجا با تاکید بر عدم تعطیلی هیچ ماموریتی از مأموریتهای آموزش و پرورش انجام میشود. روسای ادارات تک تک مدارس را برای بازگشایی مدارس رصد کنند و با رویکرد تعاملات گرم پیگیر اجرایی شدن دستورالعمل بازگشایی مدارس باشند. هفته منتهی به شروع مدارس، مانور بازگشایی مدارس برگزار خواهد شد.»
حسینی خواستار استفاده بهینه از ظرفیت شبکه شاد شد و اظهار کرد: «مناسب سازی شبکه شاد برای استفاده دانشآموزان با نیازهای ویژه در حال انجام است و با اهتمام همه استانها محتواهای آموزشی مناسب دانشآموزان با نیازهای ویژه نیز در حال تولید است.»
حسینی در پایان با تاکید بر اینکه باید گفتمان غالب پیرامون سیاستهای آموزش و پرورش استثنایی به وجود بیاید افزود: «در راستای اجتماعی شدن سازمان آموزش و پرورش استثنایی، روسای ادارات با استفاده از ظرفیت رسانهها به تبیین سیاستهای آموزش و پرورش استثنایی بپردازند.»
ارسال دیدگاه