حاجی میرزایی: ارزشیابی درست منجر به اصلاح و پیشرفت در کارها میشود
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و معاونان آموزش متوسطه استانها، با تاکید بر این موضوع که مجموعهای که نتواند بازخورد کارهایش را بگیرد پیشرفت نمیکند، عنوان کرد ارزشیابی درست منجر به اصلاح و پیشرفت در کارها میشود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز محسن حاجی میرزایی در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و معاونان آموزش متوسطه استانها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این جلسات تشریفاتی نیست، بلکه موضوعات این جلسات بسیارجدی است که استمرار پیدا خواهد کرد لذا اهداف مشترکی داریم که باید در مورد آن باهم صحبت کنیم.
وی با اشاره به آیات قرآنی، افزود: از نظر دینی ماموریت اصلی ما عمل خوب انجام دادن است، لذا براساس کلام الله مجید، فلسفه خلقت عرصهای برای هنرنمایی انسان است و فلسفه مرگ و زندگی نیز عمل خوب و بد افراد است.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در بحث بهره وری، تشخیص درست و درست عمل کردن، بسیار مهم است لذا در ارائه گزارش ها نباید بیش و پیش از آنچه در خصوص درست عمل کردن حرف بزنیم در مورد عملکرد خود سخن بگوییم.
وی ادامه داد: در پایان دوره تحصیلی، مدرکی که به دانشآموز میدهیم باید معرف ویژگیهای او باشد و نشانه مهارتهای مختلف او باشد نه اینکه تنها مجوز ورودش به مراکز آموزش عالی باشد.
حاجی میرزایی بر تبیین درست از ماموریتها تاکید و عنوان کرد: چه بسیار مجموعههایی که فعالیتهای بسیاری انجام میدهند اما ارتباطی به ماموریت آنها ندارد و فلسفه انجامش، صرفا سابقه فعالیتها در گذشته عنوان میشود.
وی اضافه کرد: هر مجموعهای باید ابتدا، مقصد و هدف نهایی خود را مشخص کند تا در آن مسیر قدم بردارد زیرا مجموعهای که اهداف خود را تعیین نکند تلاشهایش بیهوده خواهد بود و پیشرفتی درآن مجموعه حاصل نخواهد شد.
عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: یکی از شاخصهایی که تعیین میکند عمل ما درست است یا خیر، پایبندی به ارزشهایی است که برای آن تلاش میکنیم؛ لذا تعیین ارزشها برای هر دستگاهی، امری ضروری است.
وی بیان کرد: همه مفاهیم صرفه جویی و کنترل کیفیت، یعنی انجام امور با دقت بیشتر، منابع کمتر و با کیفیت بیشتر کار خود را انجام دهیم یکی از موارد مهم در اجرای درست برنامهها، ارزشیابی از فعالیتهاست تا نقاط ضعف و قوت را مشخص کنیم و این موضوعات را سرلوحه برنامههای بعدی خود قرار دهیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: مجموعهای که نتواند بازخورد کارهایش را ارزیابی کند، پیشرفت نمیکند؛ ارزشیابی درست آن است که به ما کمک میکند و منجر به اصلاح و پیشرفت امور میشود.
وی ادامه داد: ایجاد رشتههای مبتنی بر بوم می تواند راهگشا باشد، ما مسئول تصمیم گیری هستیم نه مسئول تصمیم سازی، لذا باید روی مسائل محدودی تمرکز کنیم و با جدیت و حفظ اولویت، آنها را انجام دهیم.
وی با اشاره به پروژه مهر گفت: موضوع پروژه مهر را مدیران کل با جدیت و حساسیت دنبال کنند تا بازگشایی خوبی را در سال تحصیلی جدید شاهد باشیم البته منظور ما لزوما، بازگشایی همراه با حضور دانشآموزان نیست زیرا تصمیم در این خصوص به ستاد ملی مدیریت کرونا مربوط میشود اما در هر حال تلاش خواهیم کرد تا پروژه مهر خوبی را رقم بزنیم.
ارسال دیدگاه