در دیدار با دبیرکل بنیاد بینالمللی غدیر؛
حاجی میرزایی تاکید کرد: مشارکت در برگزاری جشنواره فرهنگی هنری علوی با بهرهگیری از شبکه شاد
تهران (پانا) - وزیر آموزشوپرورش در دیدار با دبیرکل بنیاد بینالمللی غدیر اعلام کرد با بهرهگیری از شبکه شاد در برگزاری جشنواره فرهنگی هنری علوی مشارکت میکنیم.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، محسن حاجی میرزایی با حضور در بنیاد بینالمللی غدیر با آیتالله کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بینالمللی غدیر و امامجمعه موقت تهران دیدار و گفتوگو کرد.
حاجی میرزایی در این دیدار بابیان اینکه کار در آموزشوپرورش سنگین و پرمسئولیت است، اظهار کرد: «براثر شیوع کرونا ناچار به تعطیلی مدارس شدیم زیرا سلامتی دانشآموزان برای ما بسیار مهم بود لذا برای عدم تعطیلی آموزشها تدابیری اندیشیدیم و اولین اقدام ارائه آموزشهای تلویزیونی بود و در این مدت بیش از دو هزار برنامه آموزش تلویزیونی تولید و از طریق شبکه آموزش که دارای پوشش ۹۷درصدی در سطح کشور بود، پخش شد.»
عضو کابینه دولت تدبیر و امید در ادامه افزود: «آموزش از طریق تلویزیون دارای نقصهایی بود؛ نمیدانستیم همه دانشآموزان از این آموزشها استفاده میکنند یا خیر، عدم برقراری تعامل نیز یکی دیگر از نقصهای آموزش تلویزیونی بود لذا دانش آموزان به سمت شبکههای مجازی سوق داده شدند.»
وی افزود: «درآن شرایط کنترلی برفضای مجازی نداشتیم بنابراین تدبیری اندیشیدیم و با همکاری اپراتور همراه اول توانستیم فضایی؛ اختصاصی، یکپارچه، امن و تعاملی به نام شبکه آموزشی دانشآموزان (شاد) را ایجاد کنیم.»
عضوکابینه تدبیر و امید به جابجایی بیش از دو میلیارد فایل در شبکه شاد اشاره و بیان کرد: «اکنون بیش از۷۰درصد دانشآموزان و درصد معلمان جذب شبکه شاد شدهاند و از برنامههای آن در فضایی امن بهرهمندمی شوند.»
وی اضافه کرد: «عدم پوشش صددرصدی اینترنت در سراسر کشور باعث میشود تا همه دانش آموزان به این شبکه دسترسی نداشته باشند اما آموزشوپرورش در قبال همه دانش آموزان متعهد است لذا تدابیری در این زمینه اندیشیدیم که شامل؛ تلاشهای خوب معلمان برای آموزش حضوری با تفکیک دانش آموزان، تولید و ارائه بستههای آموزشی، استفاده از راهبران آموزشی و بررسی تجارب سایر کشورها ازجمله اقدامات در این زمینه بود. همچنین در پایان سال نیز از معلمان خواستیم در مدرسه حضورداشته باشند و به رفع اشکالات دانش آموزان بپردازند.»
وزیرآموزشوپرورش اظهار کرد: «یکی از دغدغههایی که در این زمینه وجود داشت موضوع تربیت بود لذا در بستر شبکه شاد کانال پرورشی ایجاد کردیم و آموزشهای کوتاه در موضوعهای مختلف ازجمله قرآن و عترت و موارد تربیتی را در شبکه شاد بارگذاری کردیم تا دانش آموزان بهرهمند شوند.»
وی درگیری خانوادهها با فرایند آموزش را از پدیدههای خوب ناشی از کرونا برشمرد و افزود: «تحرک بیشتر و نقش فراگیر افراد در فرایند آموزش از مزایای شرایط جدید بود.»
وی بیان کرد: «یکی از ظرفیتهای خوبی که اخیراً در شبکه شاد ایجادشده، فعالیت۳۰هزار پایگاه اوقات فراغت است، لذا از این بستر بهترین آموزشهای مربیان در دسترس همه دانش آموزان قرار میگیرد، البته در بخش آموزش نیز چنین است و این گامی در مسیر نزدیک شدن به عدالت آموزشی است بنابراین هرچند کرونا فرصتهایی را از ما گرفت اما فرصتهایی را نیز در اختیار ما قرارداد.»
عضو کابینه تدبیر و امید در پایان اشاره کرد: «شبکه شاد ظرفیت خوبی است که بنیاد غدیر میتواند از آن استفاده کند لذا با توجه به نزدیکی دهه امامت و ولایت هر کمکی نیاز باشد برای برگزاری برنامههای این دهه ارائه میدهیم.»
ارسال دیدگاه