حسینی: پایگاه‌های واقعی و مجازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استثنایی راه‌اندازی می‌شود

دستورالعمل بازگشایی مدارس استثنایی برای شرایط مختلف وضعیت کرونا تدوین شده است و به زودی به استان‌ها ارسال خواهد شد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد با گذشت دو روز از آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، 129 هزار و 176 نفر از نوآموزان با مراجعه به مدارس، برای انجام سنجش نوبت گیری کرده‌اند و تاکنون 725 نفر نیز مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

کد مطلب: ۱۰۹۵۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: پایگاه‌های واقعی و مجازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استثنایی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: «با توجه به شرایط کرونا برنامه سنجش با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پایگاه از سوی ۲۰ هزار نیروی متخصص اجرا می‌شود.»

معاون وزیر با بیان اینکه اعتبار خدمات حمایتی از ۴۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ به ۶۰ میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است اظهار کرد: «در سال ۹۹ هزینه قابل پرداخت عینک، پروتز، کفش و داندان پزشکی افزایش یافته است و ۴ میلیون ریال بابت خرید عینک، ۱۰ میلیون ریال برای پروتز، ۴میلیون ریال بابت خرید کفش و کفی طبی و ۲۰ میلیون ریال برای هزینه‌های دندانپزشکی پرداخت خواهد شد. همچنین برای اولین بار ۶۰ میلیون ریال نیز بابت تعویض پردازشگر کاشت حلزون پرداخت خواهد شد.»

حسینی از تدوین دستورالعمل بازگشایی مدارس استثنایی خبر داد و اظهار کرد: «این دستور العمل با رعایت تمامی ملاحظات بهداشتی برای شرایط مختلف وضعیت کرونا تدوین شده است و به زودی به استان‌ها ارسال خواهد شد.»

وی با بیان اینکه اوقات فراغت برای دانش آموزان استثنایی یک مقوله بسیار جدی است اظهار کرد: «اوقات فراغت از اوقات رسمی در تعلیم و تربیت نقش بیشتری دارد و پایگاه‌های واقعی و مجازی اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان استثنایی با شعار تابستان امسال یک مهارت یک نقش راه‌اندازی خواهد شد.»

حسینی با بیان اینکه انگیزشی و انتخابی بودن از ویژگی های اوقات فراغت است اظهار کرد: «تابستان امسال با استفاده از ظرفیت شبکه شاد، امکان گسترش اوقات فراغت به تمامی مدارس امکان‌پذیر است و همه مدارس می‌تواند پایگاه‌های مجازی اوقات فراغت شوند.»

حسینی خواستار استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در برنامه ریزی و اجرای طرح اوقات فراغت شد و افزود: «اوقات فراغت بهترین بستر برای هویت آفرینی در قالب فعالیت‌های هنری، ورزشی، فرهنگی، پرورشی، مهارتی است و با استفاده از ظرفیت شبکه شاد می‌توان مطالب متنوع تری در راستای هویت آفرینی ارائه داد.»

معاون وزیر در ادامه جلسه به موضوع انتشار کتاب و رسانه‌های آموزشی برای معلمان و والدین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پرداخت و اظهار کرد: «برای ارتقای سطح دانش و آگاهی دست اندرکاران آموزشی، خانواده‌ها و جامعه در زمینه آموزش، پرورش و توان بخشی کودکان و دانش‌آموزان استثنایی از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۱۶ عنوان کتاب در سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای والدین و معلمان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه چاپ شده است.»

وی افزود: «این تعداد کتاب از بین ۱۰۲ اثر ارسالی پس از داوری، چاپ و به صورت رایگان در اختیار معلمان و اولیا قرار داده شده است.»

حسینی در پایان نشست با اشاره به نهضت توان افزایی اظهار کرد: «یکی از برنامه‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تأمین ۸۴ هزار وسیله کمک آموزشی و توانبخشی در قالب نهضت توان افزایی با مشارکت خیرین است. خیرین مدرسه یار، ردیف مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های دولتی و خصوصی و مشارکت اصناف، اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه می‌توانند به کمک آموزش و پرورش استثنایی بیایند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار