حسینی اعلام کرد: تشکیل شورای کاربست مطالعات ملی و بینالمللی در آموزشوپرورش استثنایی
تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اولین نشست کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات بین المللی آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی با بیان اینکه کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی با هدف کم کردن فاصله بین دانش درون سازمانی و دانش صاحبنظران برون سازمانی تشکیل شده است اظهار کرد: «شورای کاربست مطالعات ملی و بین المللی با حضور صاحبنظران دانشگاهی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده است و این کارگروه کارشناسی میتواند نظرات و ایدهها را کارشناسی و در اختیار شورا قرار دهد.»
معاون وزیر با بیان اینکه یکی از آسیب سازمانی شکافی بین تئوری و عمل در سازمانها است اظهار کرد: «کم کردن این فاصله موجب غنای علمی سازمان و حرکت به سمت سازمان تجدید حیات شونده خواهد شد.»
معاون وزیر افزود: «عدم ارتباط نظام مند با صاحبنظران دانشگاهی و برون سازمانی و درگیر بودن صاحبنظران در تئوری صرف و عدم مسأله محور بودن دانش آنان از جمله آسیبهای است که منجر به شکاف بین تئوری و عمل در سازمانها شده است.»
وی گفت: «معمولا صاحبنظران دانشگاهی آرمانی و ایده آلی میاندیشند و مدیران سازمانها هم کمتر از نظریات و ایدههای آنان استفاده میکنند و سازمانهای پیش رونده، سازمانهایی هستند که این فاصله را بتوانند کم کنند.»
حسینی رصد تحولات محیطی، پیشرفتها و ظرفیتهای جدید ملی و بین المللی در حوزه استثنایی را دیگر اهداف تشکیل کارگروه دانست و افزود: «شناسایی و معرفی ایدهها و طرحهای نوآورانه مرتبط با ماموریتهای سازمان، امکان سنجی تعمیم و پیاده سازی طرحها و ایدههای شناسایی شده در فعالیتهای سازمان و داده کاوی و تحلیل آمار و اطلاعات قابل دسترس و نتایج مطالعات علمی و پژوهشی در حوزه استثنایی از دیگر اهداف تشکیل کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی است.»
وی افزود: «تشکیل بانک اطلاعاتی از طرحها و پژوهشگران و صاحب نظران حوزه استثنایی، آسیب شناسی، نقد و بررسی سیاستها، برنامهها و چالشهای پیش روی سازمان و ارائه راهکارهای لازم، پیشنهاد اصلاح و بهسازی فرایندها و سیاستهای سازمان، پیشنهاد انجام مطالعات و اولویتهای پژوهشی جدید در سازمان و شناسایی گروههایی از دانشآموزان که میتواند تحت پوشش سازمان قرار گیرند از دیگر اهداف تشکیل کارگروه است»
معاون وزیر خواستار ارتباط مستمر و نظام مند با پژوهشکده تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استثنایی شد و اظهار کرد: «سازمان آموزش و پرورش استثنایی سازمانی تخصصی و متشکل از افراد متخصص در حوزههای مرتبط است و این کارگروه میتواند از ظرفیت فکری این متخصصین به خوبی استفاده کند.»
حسینی در پایان خواستار تشکیل پایگاه به روز دادههای سازمانی برای بهرمندی همه ذینفعان سازمان شد.
ارسال دیدگاه