حسینی اعلام کرد؛
توسعه مشارکتهای بین سازمانی، درون و برون سازمانی، در راستای تحقق اهداف سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی
تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، نشست شورای معاونان برای تحقق سیاست توسعه مشارکتها در حوزه دستگاههای دولتی و انعقاد تفاهم نامههای کاری با سازمانهای بهزیستی، فنی و حرفهای، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی ، بنیاد برکت و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه یکی از راهبردهای دوازده گانه سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی راهبرد توسعه مشارکتها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن سازمان است اظهار کرد: «در راستای تحقق این راهبرد مهم یکی از بستههای سه گانه تحولی سال ۱۳۹۹، بسته تحولی توسعه مشارکتها است که در این بسته ارکان و اضلاع مشارکت و توسعه آن درسازمان آموزش و پرورش استثنایی مشخص شده است.»
وی افزود: «توسعه مشارکت با بخش دولتی، عمومی و مردمی در بخش توسعه مشارکتهای برون سازمانی، توسعه مشارکت دانشآموزان، معلمان، مدیران، کارشناسان، اولیا و مربیان به عنوان توسعه مشارکت درون سازمانی و مشارکت با معاونتها و سازمانهای مختلف وزارت آموزش و پرورش به عنوان توسعه بین سازمانی هدف گذاری شده است.»
معاون وزیر با بیان اینکه در بخش دولتی بسیاری از دستگاههای دولتی، وزارتخانهها و سازمانها میتوانند به شکل دو جانبه توسعه مشارکتهای خود با سازمان آموزش و پرورش استثنایی را هدف گذاری کنند اظهار کرد: «دراین راستا مشارکت با سازمان بهزیستی، سازمان فنی و حرفهای، وزارت بهداشت، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و بنیاد برکت مورد توجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی خواهد بود.»
حسینی افزود: «در حوزه بهزیستی ارائه خدمات حمایتی، برنامههای آموزشی، توانبخشی، فرهنگی و ورزشی، هماهنگ سازی منابع آموزشی، انتقال دانش و تجارب در زمینههای آموزشهای حرفهای، شیوههای آماده سازی شغلی کادر مدارس پذیرا، مناسب سازی فضای آموزشی و توانبخشی مدارس، انجام پژوهشها و اجرای کارگاهها و نمایشگاههای مشترک، همکاریهای مشترک در برنامه توانبخشی مبتنی بر CBR از جمله زمینههای همکاری مشترک است.»
وی گفت: «همکاری در انجام برنامههای غربالگری، تشخیص و مداخلات بهنگام، اجرای طرحهای خانواده محور و بستههای اجتماعی و راهنمای مداخلات روانی، اجتماعی، همکاری در برگزاری اردوها، مسابقات استانی قرآنی و هنری و همکاری در برگزاری مناسبتهای مشترک مثل روز جهانی معلولین، اتیسم از دیگر زمینههای همکاری مشترک با سازمان بهزیستی است.»
معاون وزیر با اشاره به محورهای همکاری با سازمان فنی و حرفهای اظهار کرد: «ساماندهی دورههای آموزشی مهارتی، بازنگری استانداردهای شغلی در گروههای مختلف دانشآموزان استثنایی، استفاده از ظرفیت و امکانات علمی و اجرایی به ویژه در کیفیت بخشی به دورههای آموزشی، فرهنگ سازی پیرامون آموزشهای مهارتی و کشف استعدادهای حرفهای در گروههای مختلف هدف، ایجاد فرصتهای مناسب برای شکوفایی مهارتهای دانشآموزان و نیاز سنجیهای شغلی و مهارت افزایی از موارد مهم توسعه مشارکت با سازمان فنی و حرفهای محسوب میشود.»
حسینی در پایان با اشاره به محورهای مشترک همکاری با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی بیان کرد: «تبادل امکانات و ظرفیتهای آموزشی، پژوهشی، اجرایی و مشاورهای در حوزه تربیت بدنی دانشآموزان با نیازهای ویژه از جمله محورهای توسعه مشارکت دوجانبه با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی است.»
ارسال دیدگاه