عرضه کالای بدون شناسه در بازار آذربایجان‌غربی ممنوع است

ارومیه (پانا) - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت از ابتدای تیرماه عرضه پوشاک و لوازم خانگی در سطح بازار بدون شناسه کالا مطابق مصوبه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی گردش کالا، کالای قاچاق محسوب می‌شود و ممنوع است.

کد مطلب: ۱۰۹۱۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
عرضه کالای بدون شناسه در بازار آذربایجان‌غربی ممنوع است

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربایجان غربی، علیرضا محمودی افزود: شناسه کالا برای کالاهای تولید داخل در مراحل تولید، در واحدهای تولیدی کشور تخصیص یافته و بر روی کالا قبل از خروج از کارخانه نصب می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص کالاهای وارداتی نیز این شناسه در گمرک و قبل از خروج کالا از گمرک توسط وارد کننده کالا اخذ و بر روی کالا نصب می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: اصناف باید در هنگام خرید کالا به شناسه‌دار بودن انواع پوشاک و لوازم خانگی دقت کنند تا در سطح عرضه با مشکل مواجه نشوند.

محمودی بیان کرد: اگر بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین بازرسان اتاق اصناف در حین بازرسی با کالای بدون شناسه مواجه شوند، کالا تحت عنوان کالای قاچاق برخورد و مشمول ضبط کالا و جریمه خواهند شد.

وی اظهار کرد: برابر دستورالعمل ماده هفت آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ و بند ذ ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، واحدهای صنفی که در سطح عرضه اقدام به عرضه پوشاک و لوازم خانگی بدون شناسه کالا کنند قاچاق محسوب شده و در صورت عدم رعایت قانون برار تبصره ۴ ماده ۱۸ همان قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: سامانه شبانه‌روزی ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی آماده دریافت گزارش، شکایت و پیشنهاد شهروندان است.

رسیدگی به قیمت‌ها و بازرسی از واحدهای صنفی در طول سال از وظایف سازمان صنعت، معدن و تعزیرات حکومتی است که چهار درصد از واحدهای صنفی کشور در این استان قرار دارد.

۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد دارای پروانه در این استان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۶۷ مورد در بخش تولید، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیع، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدمات و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدمات فنی فعالیت می‌کنند. این تعداد واحد پروانه‌دار در قالب ۱۷ اتاق اصناف و ۲۳۵ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار