سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان:

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان

سمنان (پانا) - سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان بیان کرد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان، با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین مشغول فعالیت است.

کد مطلب: ۱۰۹۱۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان

به گزارش روابط عمومی سازمان فنی و حرفه ای استان سمنان، رضا نقدی، با اشاره به سالی که با تصمیم و درایت مقام معظم رهبری به نام جهش تولید مزین شده، بر عملی شدن رهنمودهای ایشان تاکید کرد و افزود: وبینار کشوری حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با صاحبان مشاغل، خیرین و مسئولین ارشد استانی به میزبانی این دانشگاه برای اولین بار و با موضوع کارآفرینی و ارتباط با صنعت در همین راستا و با حضور شخصیت های برجسته کشوری و استانی و تعدادی از صنعت گران استان و روسای کارخانجات برگزار شد.

وی، جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای را بالغ بر 180 هزار دانشجو در تمامی استان های کشور و در 176 دانشکده در سطح کشور عنوان کرد و گفت: این دانشگاه دارای 25 هزار عضو هیئت علمی و استاد است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به وجود 2200 کارگاه و آزمایشگاه در کشور خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد دروس در این دانشگاه به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می شود.

نقدی، آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از 60 درصد دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین، رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

وی همچنین، هدف از برگزاری این وبینار را هم اندیشی و توسعه دانشگاه فنی و حرفه ای استان با رویکرد کارآفرینی و ارتباط با صنعت عنوان کرد.

شیک سازی حرفه ای تکنسین ها و معرفی فرهنگ رشته های مهارتی انجام پذیرد

مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در امور خیرین نیز گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای مصمم است در جهش تولید، موفق و موثر باشد و با رایزنی صالحی عمران، ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای، امر گسترش دانشگاه تا حدود زیادی به عهده دانشگاه فنی و حرفه ای است.

مهدی منتظر القائم، به اخذ 101 رشته محل جدید با رایزنی با اصحاب صنعت اشاره کرد و افزود: مجوز تغییر سرفصل های این دانشگاه و به‌روز کردن فصول درسی از وزارت علوم اخذ شد.

وی با اشاره به طرح آمایش سرزمین دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: این دانشگاه در هر استان و شهر متناسب با نیاز و پتانسیل موجود در آن جا رشته اخذ خواهد کرد. همچنین ضریب اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه بیش از 60 درصد است که با ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه ضریب اشتغال به 100 درصد خواهد رسید.

مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد: باید شیک سازی حرفه ای تکنسین ها و معرفی فرهنگ رشته های مهارتی انجام پذیرد و مشکلات دانشگاه فنی و حرفه ای برطرف شود تا شاهد افزایش بیش از پیش ارتباط بین صنعت و دانشگاه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار