در پنجاه و چهارمین کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور؛

حاجی میرزایی: از زیست بوم جدید برای توسعه فرهنگ قرآنی حداکثر استفاده را می‌کنیم

امکانات را برای توسعه عدالت آموزشی و گسترش چتر کار در اختیار بگیریم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد با وجود کرونا فعالیت‌های ما تعطیل نشد بنابراین باید امکانات را برای توسعه عدالت آموزشی و گسترش چتر کار در اختیار بگیریم.

کد مطلب: ۱۰۹۰۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: از زیست بوم جدید برای توسعه فرهنگ قرآنی حداکثر استفاده را می‌کنیم

محسن حاجی میرزایی در پنجاه و چهارمین کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور با تاکید براینکه در دوران کرونا هیچ فعالیتی را تعطیل نکردیم گفت: ما به طور ناخواسته در این فضا قرار گرفتیم درست است تمام امکانات را در اختیار نداشتیم اما این موضوع به این معنا نیست که ضعیف عمل کردیم.

وی ادامه داد: در سیاست‌گذاری‌ها، اعمال حاکمیت و ظرفیت‌ها خوب عمل کردیم و امکان نظارت بر تولیدات فاخر و انتشارات گسترده نیز بیشتر شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید در زیست بوم جدید خود را دوباره تعریف و از این ظرفیت برای توسعه فرهنگ قرآنی حداکثر استفاده را کنیم گفت: ورود به این بستر نگرانی‌هایی را ایجاد کرد اما در کنار آن فرصت‌های مهمی داریم که باید حداکثر استفاده را از آنان کنیم.

حاجی میرزایی افزود: گزارشهایی که در این جلسه دریافت کردیم خوب است اما باید دبیرخانه‌ای برای اطلاع رسانی در این کمیسیون وجود داشته باشد تا از فعالیت‌ها مطلع شویم و فعالیت‌ها به نحو مناسب تری منتقل شود. برای انجام یک کار خاص، بستر جدید امکانات بالایی برای توسعه کیفی آموزش‌های معلمان را به ما می‌دهد.

وی اشاره کرد: در آموزش و پرورش یکی از اتفاقات مهم این است که عدالت اجتماعی را بهتر رقم بزنیم یعنی معلمان ما در سراسر کشور کیفیت و توانمندی یکسانی ندارند باید امکانات را برای توسعه عدالت آموزشی و گسترش چتر کار در اختیار بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به امکان زنده شبکه شاد با حجمی از افراد اشاره کرد که به عنوان یک ظرفیت خوب در اختیار این وزارتخانه است.

رئیس کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم کشور از تلاش برای دریافت بودجه برای کمیسیون و برنامه‌های قرآنی خبر داد تا بتوان کار را با قوت بیشتری پیش ببریم.

وی تاکید کرد در زیست بوم جدید باید از ظرفیت‌های جدید استفاده کنیم تا کارهایی که سند تعیین کرده را در راستای توسعه فرهنگ قرآنی انجام دهیم.

حاجی میرزایی گفت: اهداف دوره‌های تحصیلی تدوین شده و در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و در شورای انقلاب فرهنگی گزارش شده است، در تمام دوره‌های تحصیلی، تربیت در ۶ ساحت تربیتی و ۱۱ حوزه یادگیری مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه اشاره کرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی براساس اهداف دوره‌های تحصیلی راهنما و بسته‌ تولید می‌کند لذا باید برای دروس اهداف مشخصی را تبیین کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار