نیاز زیرساخت های ورزشی استان اردبیل به توسعه و تخصصی شدن

اردبیل (پانا)- مدیر کل ورزش و جوانان اردبیل اعلام کرد زیر ساخت های ورزش استان اردبیل نیاز به توسعه و تخصصی شدن دارد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
نیاز زیرساخت های ورزشی استان اردبیل به توسعه و تخصصی شدن

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان اردبیل، نشست تخصصی اعضا و پیشکسوتان هیات بسکتبال استان با حضور مدیر کل ورزش و جوانان اردبیل برگزار شد.

در این نشست سجاد انوشیروانی، مدیر کل ورزش و جوانان استان در خصوص توسعه زیرساخت های ورزشی و نگاه تخصصی به ورزش استان اردبیل اظهار کرد: زیر ساخت‌های ورزش استان اردبیل نیاز به توسعه دارد و این توسعه باید تخصصی صورت بگیرد که اداره کل ورزش و جوانان تمام تلاش خود را در همین راستا برای رشته های مختلف ورزشی به کار بسته است.

او افزود: رشته بسکتبال یک رشته دانشگاهی است و یکی از فعالترین رشته های ورزشی در دانشگاه به حساب می آید که در بین ورزش های گروهی و مخاطبان ورزشی از رشته های محبوب نیز محسوب می شود و نیاز است به این رشته ورزشی توجه خاصی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص تخصصی کردن رشته های ورزشی اضافه کرد: تمام رشته های ورزشی به خصوص رشته بسکتبال نیاز است که بصورت تخصصی اداره شوند و تلاش ما بر این است که بعضی از رشته های ورزشی توپی همچون والیبال، بسکتبال و هندبال را در یک سالن تجمیع کنیم تا به صورت تخصصی فعالیت کنند.

انوشیروانی یادآور شد: تاریخ ورزش استان اردبیل، در سطح ملی، جهانی و بین المللی زبانزد است، ولی متاسفانه نبود صنعت بزرگ در استان اردبیل و عدم حمایت از ورزشکاران و تیم‌های ورزشی توسط بخش خصوصی، ورزش استان را با مشکل عمده ای مواجه کرده است.

او در خصوص تصدی روسای هیاتهای ورزشی تصریح کرد: در انتخاب و انتصاب روسای هیاتهای ورزشی علاوه بر داشتن تخصص و علم ورزش باید به دنبال افرادی باشیم که بتوانیم از توانمندی و ظرفیت رییس هیات در بخش خصوصی و سرمایه گذاری در ورزش و جوانان نیز استفاده کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه برای توسعه و پیشرفت ورزش استان اردبیل باید به دنبال باشگاهداری باشیم عنوان کرد: برای توسعه رشته های ورزشی به خصوص رشته های بسکتبال، فوتبال و والیبال با توجه به اینکه در تمامی مدارس زیر ساخت این سه رشته ورزشی فراهم است و بستر مناسبی برای استعداد یابی هم وجود دارد باید از ظرفیت آموزش و پرورش به خوبی استفاده کرد.

انوشیروانی در آخر اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل به دنبال تسهیل در کمک به ایجاد فضای ورزشی و تمرینی و همچنین کمک در تسهیل مسابقات ورزشی و اعزام تیم های ورزشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار