دری: ارزشیابی پایه هفتم تا یازدهم (بجز نهم) باید غیرحضوری انجام شود

تهران (پانا) - پانته آ دری، معاون آموزش متوسطه اداره کل شهر تهران، در جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل و شورای معاونین مناطق نوزده گانه شهر تهران که در محل تالار فرهنگ برگزار شد بر ارزشیابی غیر حضوری پایه های مختلف، از هفتم تا یازدهم به استثنای پایه‌ی نهم، که صراحتا در شیوه نامه آزمون غیر حضوری مطرح شده است، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
دری: ارزشیابی پایه هفتم تا یازدهم (بجز نهم) باید غیرحضوری انجام شود

دری گفت: سال جاری با ابلاغ شیوه نامه برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی وارد آخرین حلقه شده و البته امسال بخاطر نوع آموزش های مجازی، رنگ و بوی دیگری دارد.

وی افزود: در این چند روزی که برنامه های امتحانی شروع شد تنوعی از بازدیدها را داشتیم. هدف برقراری آرامش و ارزشیابی روان با راعایت پروتکل های بهداشتی است و قطعا از یک نظام بسته استانی به سمت برنامه منعطف مدرسه محور حرکت می کنیم.

دری گفت: در مدارسی که فضای کوچک دارند یا تعداد کلاس ها متراکم است، مدرسه باتوجه به شرایطش الزامی به برگزاری هماهنگ امتحانات مدارس ندارد و اولویت با سلامت دانش آموزان است. پیشنهاد میکنم مراقبت کنیم تا آزمون درس های مانده هم بسلامتی برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری امتحانات پایه دوازدهم گفت: برای پایه دوازدهمی ها سنجش از قبل برنامه ریزی کرده و وسعت برنامه های ما در این پایه بیشتر است و حساسیت حوزه اجرا و تصحیح هم انشاله محقق می شود. امیدوارم احتیاط کامل برای مراقبت از همکاران فراهم شود تا از این مرحله بسلامتی عبور کنیم.

وی افزود: دستورالعمل آزمون مدارس نمونه ابلاغ شده است و ثبت نام از شنبه17تا27 خرداد برگزار می شود و از طریق پورتال اداره کل شهر تهران این مهم انجام می شود. حتما اطلاع رسانی موثر به مدارس دولتی و غیردولتی پایه نهم اولویت باشد زیرا اگر ثبت نام بگذرد، امکان نداریم دانش آموز ثبت نام نشده را در آزمون شرکت دهیم. پس لطفا اطلاع رسانی را دقیقتر و جدی تر پیگیر باشید.

وی افزود: هدایت تحصیلی و کارنامه با هم در دسترس خانواده ها قرار میگیرد. همچنین در پایه های مختلف ارزشیابی غیرحضوری است. برای هفتم تا یازدهم صراحتا در شیوه نامه آزمون غیر حضوری مطرح شده است. لطفا حتما مدارس رعایت شیوه نامه را داشته باشند.

دری گفت: فرایند آموزش های غیرحضوری یکبار باید بازنگری شود و آسیب های آن دربیاید تا بعد از رفع آن حتی اگر بحران کرونا را داشتیم بازهم آموزش ادامه پیدا کند. همچنین پروژه مهر و بازگشایی مدارس در تابستان را داریم. برخی مناطق ستادهای شان را تشکیل داده اند و با یک نقشه راه خوب کار را پیگیری می کنند. امیدوارم بقیه مناطق هم پیگیر این مهم باشند. توصیه آخرم این است که در ساماندهی نیروی انسانی به تخصص افراد ویژه نگاه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار