در گفتوگو با پانا:
حکیمزاده: قصد بازگشت به روشهای سنتیِ قبل از کرونا را نداریم
چنانچه در مهرماه همچنان درگیر کرونا باشیم، از روشهای غیرحضوری استفاده خواهیم کرد که البته با برطرف کردن اشکالاتِ شیوههای غیرحضوری سعی میکنیم حداکثر بهرهبرداری را از تجارب آموزش و پرورش داشته باشیم
تهران (پانا) _ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش دوران پساکرونا را متاثر از تجارب آموزشی دوره کرونا توصیف کرد که رویکرد آموزشیِ آن ترکیبی از شیوههای آموزشهای غیرحضوری و شیوههای سنتی خواهد بود.
یکی از مهمترین دستاوردهای دستگاه تعلیم و تربیت در دوره کرونا، که تعطیلی اجباری مدارس را در پی داشت، تقویت انواع روشهای آموزشی غیرحضوری بود که ظرفیتهای خوبی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است. در واقع معضل کرونا و آثار مترتب بر آن، در کنار همه مشکلات و بحرانهایی که در جامعه باعث شده است، توانست موتور خاموش و زنگزدۀ آموزشهای مبتنی بر تکنولوژی نوین را در نظام آموزش و پرورش ما به راه انداخته و آن را به پیشران اصلی این قطار تبدیل کرده است.
رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، در گفتوگو با پانا درباره آموزش در دوران پساکرونا و همه تغییرات حاصل از این دوره گفت: «بعد از تعطیلی مدارس کشور در اثر شیوع اپیدمی کرونا و تجارب نظام تعلیم و تربیت کشور در تداوم امر آموزش و پرورش از طریق «آموزشهای تلویزیونی»، «تدریس آنلاین» و «بستههای آموزشی» در مناطق محروم ما را به چند سناریوی مختلف برای سال تحصیلی میرساند که در همه این سناریوها بر استفاده از ظرفیت فناوری در آموزش و پرورش تاکید شده است.»
وی ادامه داد: «برنامه ما برای سال آینده بستگی به وضعیت خطر کرونا در کشور دارد؛ اما در مهرماه امسال، درگیر کرونا باشیم یا نباشیم، مسلم است که آموزش و پرورش قصد بازگشت به روشهای سنتیِ قبل از کرونا را ندارد؛ چون ثابت شده است که فناوری جدید در عرضه محتواهای متعدد و گسترده نقش بسیار مهمی را ایفا میکند.»
معاون وزیر آموزش و پرورش در تشریح گزینههایی که برای سال آتی تحصیلی مطرح است گفت: «درصورتیکه در سال تحصیلی آینده مشکل کرونا حل و فصل شده باشد و مدارس به روال عادی بازگردد، رویکرد ما در آموزش رویکردی ترکیبی مشتمل بر روشهای سنتی (حضوری) و مجازی (غیرحضوری) خواهد بود که در آن از آموزشهای تلویزیونی و آنلاین و ... برای غنیکردن آموزشها استفاده خواهیم کرد.»
حکیمزاده ادامه داد: «چنانچه در مهرماه امسال همچنان درگیر مشکل کرونا باشیم، از روشهای غیرحضوری موجود استفاده خواهیم کرد که البته با شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن اشکالاتِ شیوههای غیرحضوری سعی میکنیم حداکثر بهرهبرداری را از تجارب آموزش و پرورش در این دوره داشته باشیم.»
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با ابراز امیدواری از رفع بحران کرونا در دنیا بیان کرد: «آرزو میکنم تا شروع سال تحصیلی آتی دنیا از وجود این بیماری پاک شود؛ اما به همه دانشآموزان و خانوادههایشان اطمینان میدهم دستگاه تعلیم و تربیت، با بهرهگیری از رویکرد ترکیبی در امر آموزش، با آمادگی کامل به استقبال سال تحصیلی جدید خواهد رفت.»
ارسال دیدگاه