نحوه برگزاری امتحانات پایانی و شرایط حوزه های امتحانات نهایی و داخلی منطقه 13

تهران (پانا) - احمد اسدی، معاون آموزش متوسطه منطقه ۱۳، از نحوه برگزاری امتحانات پایانی دوره متوسطه و شرایط حوزه های امتحانات نهایی و داخلی در منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
نحوه برگزاری امتحانات پایانی و شرایط حوزه های امتحانات نهایی و داخلی منطقه 13

احمد اسدی، معاون آموزش متوسطه منطقه ۱۳، در گفتگو با پانا؛ ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: با توجه به تعطیلی مدارس از ابتدای اسفندماه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، آموزش غیرحضوری و مجازی در مدارس متوسطه منطقه ۱۳ شروع شد. با توجه به شرایط موجود، از تمام ظرفیت ها و توانایی ها برای آموزش مجازی استفاده شد. در همین راستا تقریبا دو درصد از دانش آموزان منطقه نتوانستند از فضای مجازی اطلاعات لازم را کسب کنند، به همین منظور، با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و بصورت داوطلبانه، برای دانش آموزان بازمانده از آموزش مجازی و جهت رفع اشکال، از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت مدارس بازگشایی شد.
وی افزود: برای تمامی مدیران مدارس متوسطه اول، دوم، هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش،با برگزاری جلسات تفکیکی، دستورالعمل بازگشایی و ارزشیابی تشریح شد.
اسدی در خصوص برگزاری امتحانات نهایی گفت: با توجه به اینکه برای دانش آموزان سال دوازدهم و نهم امتحانات پایانی به صورت حضوری اعلام شده است؛ دستورالعمل های لازم در اختیار مدیران مدارس قرار گرفت.
معاون متوسطه منطقه 13 گفت: در جلسات مختلفی که با مدیران مدارس تشکیل شد؛ نظر به اینکه رعایت کامل پروتکل بهداشتی برای برگزاری امتحانات لازم و مهم است، حوزه های امتحانات نهایی با ظرفیت ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر دانش آموز با فاصله گذاری دو متری تعیین شدند.‌ همچنین برای دانش آموزان متوسطه نظری، ۱۸ حوزه اجرا و یک حوزه تصحیح در نظر گرفته شد. جلسات ستاد امتحانات منطقه بصورت مستمر برگزار و برای عوامل اجرایی و تصحیح نیز جلسه توجیهی تشکیل شد، همچنین برای تمامی همکاران ابلاغ صادر شده است و سیستم های دریافت سوالات نهایی و چیدمان صندلی ها در حوزه، انجام و آمادگی لازم برای برگزاری امتحانات نهایی وجود دارد.
اسدی گفت: امتحانات نهایی از تاریخ ۹۹/۳/۱۷ برای دانش آموزان پایه دوازدهم نظری منطقه ۱۳ و بزرگسالان مناطق ۱۳، ۱۴، ۱۵ برگزار می شود. با توجه به برگزاری امتحانات سال نهم و دروس شایستگی های فنی، هنرستان های فنی و حرفه ای و مهارت کاردانش نیز به صورت حضوری برگزار می شود.
وی ادامه داد: مدارس متوسطه اول و هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در صورت اتمام آموزش می توانند از تاریخ ۹۹/۳/۶ نسبت به برگزاری امتحانات بصورت حضوری با رعایت مسایل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اقدام کنند. با توجه به اطلاع رسانی به مدارس متوسطه اول و هنرستان ها، شرایط برگزاری امتحانات وجود دارد.
وی در پایان با اشاره به سلامتی دانش آموزان که مهمترین مسئله در آموزش و پرورش منطقه است، گفت: برای برگزاری امتحانات، جلسات متعددی با نهادهای محلی جهت استفاده از پتانسیل و توانایی آنها در خصوص بهداشت و ضدعفونی مدارس و حوزه ها تشکیل شده است. بنابراین لازم است به اطلاع اولیای محترم رسانده شود که تمهیدات لازم برای ضد عفونی مدارس انجام شده است و با خیال آسوده دانش آموزان را به حوزه امتحانات اعزام نمایند. دانش آموزان عزیز به همراه خود آب آشامیدنی و لوازم التحریر شخصی داشته باشند. از آوردن وسایل اضافه و تجمع در مدرسه یا جلوی درب ورودی مدارس خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار