رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سی‌ودومین شورای این سازمان خبر داد

طراحی سه بسته تحولی شامل ٨ برنامه و ٣۶  فعالیت در سازمان آموزش و پرورش استثنایی

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سی‌ودومین شورای این سازمان از طراحی سه بسته تحولی شامل ٨ برنامه و٣۶ فعالیت خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
طراحی سه بسته تحولی شامل ٨ برنامه و ٣۶  فعالیت در سازمان آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی در سی‌ودومین جلسه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اینکه سی سال از عمر سازمان آموزش و پرورش استثنایی می‌گذرد و امروز سی‌ودومین جلسه شورای سازمان در حال برگزاری است، گفت: در سازمان اصول حاکم بر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه داریم که شامل؛ توسعه انسان مبنا، تفاوت‌های فردی، تطابق سازی آموزش تلفیقی و فراگیر توانمندسازی، توسعه فرصت آفرینی و در نهایت ایجاد عدالت و تعادل است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه این سازمان دستاورد و مولود انقلاب اسلامی است و از سال١٣٧٠ تاسیس شده است، گفت: در عرصه‌های وقت گذاری مدیران و عالمان، خرج عواطف احساسی و عقلانی و هزینه‌های مالی دست‌ اندرکاران این سازمان پنج برابر دیگر کارکنان دولت تلاش می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه این سازمان ١۵٢ هزار دانش آموز تحت پوشش دارد که دانش آموزان تحت پوشش ١٧برابر و طرح‌های تلفیقی۸۲برابر افزایش پیدا کرده است، گفت: ١۶٠٠مدرسه ویژه داریم و سرانه فضای آموزشی مدارس استثنایی١٠متر است در حالیکه سرانه استاندارد ٢٨متر است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به رویکرد چرخش‌های تحول آفرین در این سازمان گفت: توسعه مشارکت‌ها، اطلاعات سامانه‌ای، کیت‌های آموزشی چند رسانه‌ای، آموزش‌های تک مهارتی و چند مهارتی را در دستورکار قرار دادیم و از ایزوله سازی به سمت تلفیق پیش رفته‌ایم.

حسینی افزود: همواره طرح سنجش نوآموزان مورد تحسین جوامع جهانی بوده است و سال گذشته ٩٧،۶درصد نوآموزان تحت پوشش قرار گرفتند و در سال جاری به دنبال آن هستیم که به ٩٩ درصد پوشش دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه خدمات توانبخشی از دستاوردهای نوین سازمان بوده است و تاکنون در سازمان هزار عنوان کتاب مناسب سازی یا تالیف شده است، گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در دستور کار قرار داده‌‌ایم و در حال حاضر١۵٨رشته توسعه فنی و حرفه‌ای داریم .

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سه بسته تحولی شامل ٨ برنامه و٣۶ فعالیت طراحی کرده‌ایم،گفت: سه بسته شامل؛ مدرسه انطباقی، مداخلات به هنگام طلایی و توسعه مشارکت‌ها است که در مدرسه انطباقی پیگیر مناسب سازی مبتنی بر توانمند سازی معلمان و مدیران، ایجاد شبکه جامع آموزش دیجیتال و مشارکت در مناسب سازی مدارس هستیم.

حسینی با اشاره به بسته تحولی مداخلات به هنگام طلایی، افزود: تدوین و اجرای برنامه مداخله به هنگام تشخیص آموزشی، توانبخشی و حمایتی با کودکان با نیازهای ویژه در این بسته گنجانده شده است.

وی در پایان گفت: برخی از برنامه‌هایی که در سال۱۳۹۹پیگیر اجرای آن هستیم شامل مناسب سازی یا تالیف ۱۲۸عنوان کتاب، افزایش۸ درصدی پوشش تحصیل پیش دبستان، راه اندازی ۱۶مرکز مشاوره و راهنمایی و‌ افزایش۶درصد طرح تلفیقی و سایر برنامه‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار