رونمایی از لباس محافظتی کادر درمان تولید ایران + تصویر

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دوران کرونا، در برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی پشت در بیمارستان‌ها افراد زیادی سرگردان بودند و پیرمردها و پیرزن‌ها را ندیدند، اما در کشور ما حتی یک کارتن خواب پشت در بیمارستان سرگردان نماند.

کد مطلب: ۱۰۷۳۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از لباس محافظتی کادر درمان تولید ایران + تصویر

به گزارش ایرنا، سعید نمکی روز شنبه در مراسم رونمایی از لباس محافظتی کادر درمان تولید ایران افزود: از دقایق اول که خبر شیوع ویروس کرونا در چین را شنیدیم، دستورالعمل‌هایی را تهیه و شروع به برنامه ریزی کردیم. یکی از تلخ‌ترین و پررنج‌ترین و ملال آورترین مدیریت این روزها، زمانی بود که مدافعان سلامت در خط مقدم این جبهه، ماسک و لباس محافظتی نداشتند. به هر حال موج سهمگینی به کشور رسیده بود. برخی به ما می‌خندیدند و در رسانه‌های خود ما را به مسخره گرفته بودند و در عین گرفتاری به قلب ما خنجر فرو می‌کردند. ما برای گرفتاری هیچ قوم و ملتی خوشحال نمی‌شویم؛ اما وقتی آن کشورها گرفتار شدند، تازه فهمیدند که این سرزمین با چه عظمتی در برابر این هجمه ایستاد.

وی ادامه داد: میزان تخت کشورهای اروپایی و آمریکایی به ازای هر هزار نفر جمعیت در بدترین شرایط بین ۵ تا ۷ برابر کشور ماست و میزان پرستار به تخت در آن کشورها در بدترین شرایط ۳ برابر ایران است.

تحریم‌ها و فشارهای بین المللی در شرایط شیوع کرونا

وزیر بهداشت بیان کرد: ما در بدترین روزهای تحریم و فشارهای بین المللی قرار داشتیم و مشکلات اقتصادی هم از قبل مانده بود و ما این گونه مدیریت کردیم. این به علت همت و غیرت ملی بود. حتی یک پزشک و پرستار در روزهایی که ماسک و لباس کم داشتیم به دلیل کمبود این امکانات به مردم پشت نکرد. حتی یک بار در خیابان جمع نشدند که بگویند چون وسایل حفاظتی کم است، خدمت ارائه نمی‌کنیم.

نمکی گفت: از همان روزهای ابتدایی که این ویروس در چین شیوع پیدا کرد، شروع به ذخیره کردن و جلوگیری از صادرات کردیم. وزیر اقتصاد در همان روزهای ابتدایی با من تماس گرفت و پرسید که آیا ما اعلام کردیم که ماسک از کشور بیرون نرود. گفتم بله. پرسید به چه دلیل؟ گفتم که چون طوفانی در پیش داریم. قبول این موضوع خیلی راحت نبود که در شرایط آرام، یک طوفان سهمگین را پیش بینی کردیم.

وی ادامه داد: در هفته اول شیوع ویروس کرونا در کشور دچار کسری ماسک و لباس محافظتی شدیم و این خاطره تلخ هیچ وقت از ذهن من بیرون نمی‌رود. یک بار به یکی از فرماندهان ارشد مقابله با کرونا که به ویروس مبتلا شده بود نهیب زدم که چرا در بخش بدون ماسک رفته است. او گفت که وقتی به بخش بیمارستانی رفته، دیده پزشک و پرستار کمبود ماسک دارند و دلم نیامد و استفاده نکردم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: این‌که کشوری در زمان کمتر از دو ماه و در ۵۰ روز از واردکننده صرف به صادرکننده مقتدر برسد، اول لطف خدا و بزرگی خون شهدا و سایه عظمت و معنویت و همت عزیزان است.

کاهش مرگ و میر کرونا

وی بیان کرد: خوشبختانه به یاری خدا توانستیم در مدتی کوتاه، مرگ و میر کرونا را به ۲۵ درصد کاهش دهیم، تخت‌های بیمارستانی خالی را به ۷۰ درصد ظرفیت برسانیم، ورودی بیمارستان‌ها را ۳۰ درصد کاهش دهیم، بهبود یافتگان را به بیش از ۹۰ درصد برسانیم.

وزیر بهداشت گفت: غیرت ملی و همّت بلند را به همه مردم ایران تبریک می گویم و از صنعتگران، وزارت صنعت و عزیزانی که از جان و مال و حیثیت خودشان مایه گذاشتند، تشکر می کنم و به عنوان یک سرباز کوچک دست یکایک آنها را می بوسم. این حماسه ای که خلق شد، جاودانه خواهد بود و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند که یک مرتضی آوینی نیاز است که رشادت‌های رزمندگان را به تصویر بکشد، ده‌ها مرتضی آوینی دیگر نیاز داریم تا حماسه ملی مبارزه با کرونا در کشور را به تصویر بکشند که چگونه کشوری در اوج تحریم و مضایق مالی، اقتصادی و تجهیزاتی توانسته چنین موفقیت هایی را به دست آورد.

کادر درمان عاشقانه خدمت کردند

نمکی بیان کرد: در روزهای نخست شیوع کرونا، کادر درمانی در شیفت های ۲۴ ساعته با لباس هایی که بر تن داشتند و تعریق زیادی به همراه داشت، عاشقانه خدمت می کردند، امروز لباس های محافظتی ساخت ایران بی نظیر است و نمونه اروپایی آن با چنین کیفیتی وجود ندارد و آخرین ورژن این لباس از تمام نمونه های آمریکایی و اروپایی جلوتر است.

افزایش مناطق سفید به ۲۱۸ شهرستان در کشور

وزیر بهداشت گفت: امروز اعلام کردیم که ۲۱۸ شهر کشور وضعیت سفید دارند؛ در حالی‌که هفته گذشته تعداد این شهرها حداکثر ۱۵۸ شهر بود و اینکه در یک هفته شاهد گسترش شهرهای سفید هستیم، نقطه امیدبخشی است و امیدواریم که هر روز شعاع سفیدی شهرها، افزایش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار