معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان :
با بهره مندی از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی،آموزش(یادگیری سواد در خانه) ویژه سوادآموزان در ایام شیوع کرونا استمرار دارد
اصفهان (پانا) - با حضور شاپور محمد زاده ، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور و معاونین سواد آموزی استان های سراسر کشور جلسه تبیین و بررسی سیاست های کاری سال ۱۳۹۹ به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد .
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر و ایام شهادت امیرالمومنین ، حضرت علی ( ع ) گفت : در شرایط فعلی خواسته همه مردم از مسئولین رفع مشکل همه گیری ویروس کرونا و بازگشت آرامش به زندگی است که انشاء الله در این ایام دعا کنیم شر این ویروس از کل کره خاکی و خصوصا کشور ما برطرف شود .
بهمن امیدقائمی ضمن اشاره به مشکلات پیش آمده در شرایط شیوع ویروس کرونا افزود:با بهره مندی ازفضای مجازی و شبکه های اجتماعی ،تلاش کرده ایم آموزش و بویژه آموزش سواد در خانه ادامه داشته باشد.
وی افزود : گرچه آموزش به سواد آموزان با شیوع ویروس کرونا دچار اختلال شد ولی تعطیل نشد و با ابتکار و خلاقیت آموزش دهندگان و بهره گیری از همه ظرفیت ها از جمله آموزش از طریق تماس تلفنی و آموزش فرد به فرد و سایر ظرفیت ها استمرار یافت .
بهمن امیدقائمی ضمن قدردانی از کلیه همکاران و آموزش دهندگان که در استمرار آموزش در شرایط فعلی تلاش کرده اند فعالیت های ابلاغی استان را در زمینه آموزش سواد در خانه به شرح زیر اعلام نمود: :
( ۱ ) امکان دسترسی سواد آموزان به سامانه erp.isfedu.ir با وارد نمودن کد ملی و استفاده از تدریس مدرسین در دوره انتقال
( ۲ ) تکثیر بیش از ۱۰۰۰ حلقه لوح فشرده DVD آموزشی و توزیع در سطح استان
( ۳ ) درج آدرس سایت سازمان جهت مراجعه سوادآموزان و استفاده از تدریس های بارگذاری شده
( ۴ ) استفاده از پیام رسان های داخلی و تلفن در امر آموزش
( ۵ ) استفاده از تبلت برای آموزش در یکی از مناطق
( ۶ ) استفاده از روش های خلاقانه و ظرفیت فضای مراکز یادگیری محلی و . . .
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه به بیان نقطه نظرات و چالش های پیش رو اشاره کرد که به شرح ذیل می باشد :
( ۱ ) عدم پرداخت حقوق آموزش دهندگان سال ۱۳۹۷ در بعضی از مناطق
( ۲ ) اعتبارات در نظر گرفته شده برای مهارت آموزی در مراکز یادگیری دولتی بسیار کم است.
( ۳ ) در بحث پوشش حجم / تفویض اختیار تشکیل کلاس ها به استان ها واگذار شود .
( ۴ ) اگر امکان دارد مناطقی که فعالیتشان در طول سال کمتر از ۵۰ نفر می باشد بصورت تجمیعی در یک منطقه فعالیت کنند.
( ۵ ) در رابطه با برگزاری آزمون ها هر چه زودتر دستورالعمل و آیین نامه ارسال گردد .
( ۶ ) تفاهم نامه ها بروز رسانی شود .
( ۷ ) با توجه به وجود آمار بالای اتباع سهمیه جذب این افراد ارتقاء یابد .
( ۸ ) تغییر نگرش و ورود به آموزش بزرگسالان به طور جدی پیگیری شود .
( ۹ ) اگر برنامه اهداف عملیاتی ملاک اقدام استانهاست لازمه آن دسترسی به اطلاعات اسمی بی سوادان است .
ارسال دیدگاه