حکم جریمه نقدی برای شکارچی متخلف در کاشان صادر شد

کاشان (پانا) -رییس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان اعلام کرد یک شکارچی متخلف با رای مرجع قضایی محکوم به پرداخت بیست و هفت میلیون ریال جزای نقدی شد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
حکم جریمه نقدی برای شکارچی متخلف در کاشان صادر شد

حسین خادمی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: این متخلف شکار و صید، اقدام به حمل و نگهداری غیر مجاز گوشت یک رأس آهو و مهمات نموده بود که با تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد و پس از طی مراحل دادرسی در دستگاه قضایی با توجه به صدور رای محکومیت در دادگاه بدوی صادر شد.
وی افزود: پس از تحقیقات و بررسی های صورت گرفته با استناد به ماده 358 قانون آیین دادرسی مدنی، دادگاه دادنامه بدوی را تایید و شخص خاطی را محکوم کرد.
وی همچنین از اخطار به یک واحد آلاینده محیط زیست خبر داد و گفت: پیرو گزارش دریافتی به اداره حفاظت محیط زیست کاشان با موضوع آتش زدن پسماندهای یک واحد صنعتی، کارشناسان واحد پایش به محل مراجعه کردند.
وی اظهار کرد: با تایید تخلف آتش زدن ضایعات نساجی و انتشار گازهای سمی و خطرناک در محیط زیست، تیم پایش اداره، ضمن تذکر قانونی، مسئول واحد متخلف ملزم به مهار فوری آتش و رفع کامل آلودگی محیط شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: پس از تخلف رخ داده شده، ضرورت پیشگیری از اتفاقهای مشابه و جلوگیری از آلودگی محیط زیست طی اخطاریه کتبی به مسئول واحد صنعتی نیز ابلاغ شد.
خادمی افزود: بر اساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی‌ که‌ تهدید علیه‌ بهداشت‌ عمومی و محیط زیست‌ شناخته‌ شودُ ممنوع بوده و مرتکبان چنانچه طبق قوانین خاص؛ مشمول مجاز‌ شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.
طبق تبصره 2 ماده 688 قانون مجازات اسلامی، آلودگی محیط زیست عبارت است از پخش یا آمیختن مواد خارجی به آب، هوا، خاک یا زمین به میزانی که کیفیت فیزیکی،‌ شیمیایی یا بیولوژیک آن را برای حال انسان یا سایر موجودات زنده یا گیاهان یا آثار یا ابنیه مضر بوده و تغییر دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار