معلمان محور توسعه در جامعه هستند

زبرخان(پانا)- هفته بزرگداشت مقام معلم در آموزش و پرورش زبرخان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سلامت جامعه و همچنین برگزاری برنامه های متنوع همچون تقدیر از معلمان نمونه جلوی در منازل آنان و تکریم معلمان بازنشسته و برگزاری مسابقات فرهنگی و... پایان یافت.

کد مطلب: ۱۰۷۲۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمان محور توسعه در جامعه هستند

به گزارش اداره آموزش و پرورش زبرخان، رئیس اداره آموزش و پرورش زبرخان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: آموزش و پرورش اساس و بنیان توسعه هر کشوری است. چرا که این نهاد با کودک و نوجوان سر و کار دارد و اینها سرمایه کشور هستند و آینده کشور به دست نوجوانان و جوانان رقم می‌خورد. این‌ها در دستان معلمین هستند و معلمان آنها را تربیت کرده و درس دینداری، قرآن، علم و احکام را به آن‌ها می‌آموزند، پس نقش معلم بر کسی پوشیده نیست.

سید مجتبی تاراش تصریح کرد: کلید توسعه در جامعه تعلیم و تربیت است و معلمان محور این توسعه هستند و اگر دولت، نظام و حاکمیتی می‌خواهد در این راستا قدم بردارد در ابتدا باید به موضوع تعلیم و تربیت در جامعه توجه کند و هرگونه سرمایه گذاری در حوزه تعلیم و تربیت موجب بهبود و رشد جامعه خواهد شد.

تاراش افزود: معلمان نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در نظام تعلیم و تربیت و سطح جامعه دارند و موفقیت‌های به دست آمده علمی، فرهنگی به ویژه در آموزش و پرورش منطقه مرهون زحمات معلمین عزیز این منطقه است و خدمت به جامعه فرهنگی و دانش آموزان از وظایف ذاتی ماست.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم منطقه زبرخان نیز در پایان گفت: هدف از بزرگداشت هفته معلم ارتقای فرهنگ عمومی و تکریم منزلت مقام معلم است که در این راستا و به منظور تمرکززادیی در برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم، توجه به جایگاه علم و عالم در جامعه، پیشکسوتان و بازنشستگان فرهنگی، پررنگ‌تر شدن تکریم از همکاران فرهنگی در هفته معلم مورد توجه باشد.

سید علی حسینی بیان کرد: اقداماتی که ستاد بزرگداشت مقام معلم آموزش و پرورش زبرخان در طول این هفته انجام داده است بدین شرح است: برگزاری جشنواره تجلیل از معلمان در پنج رشته ای که دانش آموزان آثار خود را از طریق فضای مجازی ارسال می‌کنند، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای فرهنگی منطقه، تجلیل از معلمان نمونه با حضور اعضای ستاد در منزل همکاران و یا حضور در مدارس برای مدیران و معاونین نمونه، تجلیل از همکاران بازنشسته فرهنگی با تماس تلفنی ریاست اداره و آماده کردن هدیه یادبود برای آن عزیزان، ساخت کلیپ از تصاویر معلمان نمونه و همکاران بازنشسته و انتشار آن در فضای مجازی، ارسال بخشنامه‌ای به مدارس جهت تجلیل از معلمان توسط مدیران مدارس و دانش آموزان از طریق فضای مجازی با ارائه چند پیشنهاد.

حسینی خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم امسال با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و سلامت در جامعه انجام گرفت و اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم اداره آموزش و پرورش زبرخان در حد توان و بضاعت خویش تلاش کردند تا برنامه های این هفته به بهترین شکل برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار