شاهمرادی: آموزش و پرورش یک بخش حاکمیتی است بنابراین قابل واگذاری نیست
تهران (پانا) - مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش بیان کردآموزش و پرورش یک بخش حاکمیتی است و بنابراین قابل واگذاری نیست و اگر بخش غیر دولتی در آموزش و پرورش مشارکت میکند، به معنی خصوصی سازی نیست.
![شاهمرادی: آموزش و پرورش یک بخش حاکمیتی است بنابراین قابل واگذاری نیست](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTA1YzQ2P9ZE/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHMcB-mDw53JYsAIKXaKdntA,,/MTA1YzQ2P9ZE.jpg)
گودرز شاهمرادی در برنامه «زیر رادیکال» رادیو گفتوگو با بیان اینکه خصوصی سازی بر اساس اصل 44 قانون اساسی یک تکلیف قانونی است، گفت: بر اساس این اصل، دولت به جای تصدی گری هم سیاست گذاری و برنامهریزی و هم نظارت خود را تقویت کند. وقتی دولت در ابعاد مختلف، متصدی امور باشد، نه میتواند برنامهریزی کند و نه ناظر خوبی باشد.
وی در ادامه بیان کرد: خصوصی سازی در آموزش و پرورش مفهومی ندارد و تعبیر خصوصی سازی برای تضعیف فعالیت قانونی بخش غیر دولتی است. آموزش و پرورش یک بخش حاکمیتی است بنابراین قابل واگذاری نیست و اگر بخش غیر دولتی در آموزش و پرورش مشارکت میکند، به معنی خصوصی سازی نیست.
مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیش از این در قانون از مدارس غیر دولتی به عنوان غیر انتفاعی نام برده شده بود که اصلاح شد، بیان کرد: در قانون از فعالیتهای رسمی خصوصی، به عنوان مدارس غیر دولتی یاد و برای فعالیتهای رسمی نیز از عنوان مرکز غیر دولتی استفاه میشود. درقانون، مرکز را در بخش آموزشی و پرورشی داریم که برای فعالیتهای مکمل خانوادهها است.
وی عنوان کرد: آنچه از عملکرد مدارس غیر دولتی تعبیر و تفسیر میشود با واقعیتها فاصله زیادی دارد به عنوان مثال در جنوب استان سیستان و بلوچستان یکی از ارزشمندترین خدماتی که مدارس غیر دولتی ارائه میدهند، خرید خدمات به مدارس دولتی و دانشآموزان است.
شاهمرادی با بیان اینکه نگاه به مدارس غیر دولتی به اشتباه منفی است، عنوان کرد: متأسفانه عملکردهای مثبت مدارس دولتی، غیر دولتی دیده نمیشود و تنها برخی از عملکردهای اشتباه آنها که محدود نیز است، به چشم میآید.
وی افزود: عملکردها و ظرفیتهای بخشهای غیر دولتی در آموزش و پرورش بسیار مناسب است و اکنون بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از دانشآموزان در این مدارس در حال تحصیل هستند.
ارسال دیدگاه