تشدید نظارت بر کمپهای ترک اعتیاد اسلامشهر/ 3 مرکز غیرمجاز پلمپ شدند

خبرگزاری پانا: رئیس اداره بهزیستی اسلامشهر از تشدید نظارت بر نحوه عملکرد کمپهای ترک اعتیاد در این شهرستان خبر داد و گفت: در جریان بازرسی از این مراکز، سه مرکز بهبود میان مدت در این شهرستان پلمپ شدند.

کد مطلب: ۱۰۶۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مجید دین پرور اظهار داشت: اعتیاد یکی از معضلات جامعه و خانواده ها است که باید با استفاده از ابزار مختلف کنترل شود، البته در این زمینه تاکنون اقدامات مطلوبی در حوزه انتظامی، اجتماعی، فرهنگی و... در سطح کشور صورت گرفته است اما با توجه به اینکه گسترش اعتیاد در نسل جوان جوامع اسلامی، فتنه دشمن است و در این راه از جدیدترین ابزار استفاده می کند، بروز رسانی ابزار مقابله بسیار ضرورت پیدا می کند.
این مسئول عنوان کرد: پیشگیری از اعتیاد، اولویت دستگاه های فرهنگی است اما علیرغم تمام اقدامات صورت گرفته، وجود معتادان در جامعه اجتناب ناپذیر است که این مقوله علاوه بر اقدامات فرهنگی و آگاه سازی از عواقب منفی مواد مخدر، نیازمند اقدامات مقابله ای نیز هست که حضور نیروی انتظامی و مراکز ترک اعتیاد از آن جمله است.
وی ادامه داد: کمپهای ترک اعتیاد نقش بسیار موثری در این زمینه دارند و نحوه عملکرد آنان تاثیر مستقیم بر میزان ترک معتادان دارد، این مراکز می توانند با بهره گیری از فناوریهای روز دنیا و شیوه های علمی، موجب ترک دائم معتادان شوند اما در این میان مراکزی وجود دارند که با فعالیت غیرمجاز و غیر اصولی خود، تنها موجب ترک موقت معتادان شده و زمینه را برای اعتیاد شدیدتر و بیشتر آنان فراهم می کند.
رئیس اداره بهزیستی اسلامشهر بیان کرد: به منظور نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت کمپهای ترک اعتیاد در سطح شهرستان، با تشکیل تیمهای ویژه بازرسی، بازدید از تمام کمپهای فعال در منطقه در دستور کار اداره بهزیستی اسلامشهر قرار گرفت.
دین پرور یادآور شد: در جریان این بازدیدها، تعدادی کمپ غیرمجاز مشاهده شد؛ این کمپها در واقع مراکز بهبود میان مدت بودند که با تخطی از قوانین و حدود مسئولیتی خود، با دخالت در امور پزشکی فعالیت غیر مجاز داشتند.
وی گفت: مراکز مذکور به نامهای طلوع دوباره مهر، کلبه سبز آرامش ویژه بانوان و سرافرازان آفتاب امید، در مناطق فیروز بهرام و شمس آباد از توابع بخش چهاردانگه اسلامشهر قرار داشتند که برغم تذکرات مکرر نمایندگان بهزیستی، همچنان به فعالیت غیرمجاز خود ادامه می دادند.
این مسئول از پلمپ این مراکز غیرمجاز خبر داد و افزود: در این زمینه پس از هماهنگی با مراجع قضایی و صدور دستور پلمپ، از ادامه فعالیت این مراکز جلوگیری شد و توسط بخشداری چهاردانگه و کلانتری 13 گلدسته تعطیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار