اجرای موفق سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

سمنان (پانا) - سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان از اجرای موفق سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای موفق سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

رضا نقدی، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، در جلسه وبینار با موضوع ارزشیابی فرآیند یاددهی و یادگیری در بستر الکترونیکی به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، با بیان اینکه آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، به دلیل شیوع ویروس کرونا از نیمه دوم اسفندماه آغاز شد، گفت: 25 درصد از دروس دانشگاه با استفاده از بستر Adobe Connect ، به صورت آنلاین آغاز شد.

وی افزود: به همین منظور، هفت کمیته فنی با محوریت معاونت آموزشی استان سمنان با سرفصل های کمیته ساماندهی کلاس های آنلاین، کمیته بررسی کیفیت محتوای آفلاین، کمیته رسانه ای و مستندسازی فعالیت های حوزه مجازی، کمیته انتخاب برترین آثار آفلاین، کمیته فنی برای مشاوره و بهبود کارایی نرم افزار، کمیته ارزیابی مشارکت دانشجویان و اساتید به همراه کمیته ساماندهی برگزاری دروس عملی، در واحدهای استانی تشکیل شد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به اینکه در این نرم افزار امکان ارائه دروس به صورت آنلاین و آفلاین وجود داشته و به صورت مانا عمل خواهد کرد، خاطرنشان کرد: سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، در حوزه های بخش های مجازی، ویدیو کنفرانس، اتوماسیون اداری، تغذیه، خوابگاه، کتابخانه و انبارداری ظرفیت داشته و قابلیت بسط در سطح کشوری را نیز داراست.

سید علی اکبر صفوی، مدیر گروه آموزش مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این وبینار، ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاه فنی و حرفه ای که یکی از پیشگامان آموزش الکترونیکی است، گفت: برنامه ریزی بلند مدت برای آموزش الکترونیکی و اینترنت رایگان برای آموزش مجازی که مستلزم معرفی IP سرورهای آموزش مجازی دانشگاه ها به وزارت ارتباطات بود، انجام شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس های عملی به صورت مجازی و با وجود نرم افزارهای شبیه سازی و سایر فناوری ها قابل انجام است، افزود: لینک مربوط به آموزش مجازی از روز یکشنبه ۲۴ فروردین در سایت وزارت علوم قرار گرفته است و تمامی بخشنامه ها و وبینارهای انجام شده و ... نیز در آن قرار دارد.

عباس بازرگان، استاد و مدیر پیشین گروه سنجش و تحقیقات آموزشی دانشگاه تهران نیز در این وبینار، به ارائه مباحث آموزشی مربوط به موضوع وبینار از جمله مفاهیم اساسی ارزشیابی و نقش آن در فرآیند یاددهی و یادگیری، نقش رویکردهای یاددهی و یادگیری در ارزشیابی آموخته ها، تاثیر ارزشیابی آموخته ها در برانگیختن دانشجویان و تلاش بیشتر آنان در کلاس درس مجازی و ... پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار