مدیرآموزگار مرندی که عشق را برای دانش‌آموزانش معنا می‌کند

مرند (پانا) - مدیرآموزگار دبستان حسن عمید سیوان شهرستان مرند در ایام تعطیلی مدارس، با حضور روزانه خود در مدرسه شعار آموزش تعطیل نیست را تحقق می‌بخشد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرآموزگار مرندی که عشق را برای دانش‌آموزانش معنا می‌کند

در ایام تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا گرچه آموزش دانش‌آموزان بیشتر در بستر فضای مجازی جریان دارد، اما دانش‌آموزانی هم هستند که به دلیل عدم دسترسی به اینترنت و وسائل ارتباطی، توسط معلمان متعهد این مرز و بوم با حرکتی جهادی به ‌صورت حضوری آموزش می‌بینند.

حسین یاری، مدیر آموزگار دبستان چندپایه حسن عمید روستای سیوان شهرستان مرند است که با تعطیلی اجباری مدارس و عدم پوشش منطقه به اینترنت، روزانه کلاس‌های درس دانش‌آموزان را جهت تداوم جریان یادگیری، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی در محوطه مدرسه برگزار می‌کند و اینچنین با ایثار و فداکاری، جریان آموزش را با دستان پرتوانش رهبری و هدایت می‌کند.

وی برای تداوم جریان یادگیری، هر روز هفته را به آموزش دروس یک پایه اختصاص داده و با فراخوانی دانش‌آموزان به مدرسه و استقبال اولیای آنان، روزانه حدود 6 ساعت تدریس می‌کند و به گفته خود، همه کتب درسی را به اتمام رسانده است.

این آموزگار متعهد همچنین در اقدامی خداپسندانه با تهیه یک دستگاه تلویزیون و یک دستگاه گیرنده دیجیتالی و تحویل آن به خانواده‌ای بی‌بضاعت با سه دانش‌آموز، آنان را از امکان مشاهده تدریس‌های کتب از شبکه‌های تلویزیونی نیز بهره‌مند ساخته است؛ وی در راستای رزمایش کمک مومنانه نیز تاکنون چند بسته معیشتی به سه خانواده نیازمند این روستا اهدا نموده است.

اقدامات این معلم جهادگر تنها به این موارد خلاصه نشده و در ایام تعطیلات نوروزی نیز، شخصاً با همکاری دهیار روستا و با نظارت انجمن اولیا و مربیان مدرسه، اقدام به رنگ‌آمیزی و تهیه پرده برای کلاس‌های مدرسه کرده است.

شایان ذکر است روستای سیوان در 30 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مرند در یک منطقه کوهستانی قرار دارد.

خبرنگار: حامد مرتضایی‌کیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار