راهکار شرکتهای داخلی برای برون رفت از رکود اقتصادی؛
صادرات و جهش تولید در سال ۹۹
تهران (پانا)- یکی از راهکارهای ایجاد ارزش افزوده در کشور واردات موقت گندم است در این راستا یک شرکت داخلی با واردات موقت ۳۰۰۰ تن گندم از کشور روسیه و فرآوری آن به آرد در کارخانه های داخل کشور و صادرات این محصول به کشور عراق و افغانستان توانسته درامد ارزی مناسب کسب کند. در این پروژه بزرگ نزدیک به ۱۱۵ نفر در کارخانجات آرد مشغول به کار شدند. همچنین ۲۶۰ تریلی کار حمل و نقل گندم ها از بندر به کارخانه و آرد به عراق را بر عهده داشتند و یک فروند کشتی نیز گندم وارداتی از روسیه به ایران را انتقال داد.
شرکت "یادمان بردیا" موفق شد طی شش ماهه دوم سال گذشته نزدیک به ۳۷۰۰ تن کالای کشاورزی و فرآوری غذایی به خارج از کشور صادر کند.این شرکت که فعالیت اقتصادی خود را از سال ۷۲ شروع کرده؛ طی سال های فعالیت خود حضور گسترده ای در بازار صادرات کشور داشته است.
بر اساس این گزارش این شرکت طی شش ماهه دوم سال ۹۸ موفق شد نزدیک به ۳۰۰ تن کیوی به کشورهای روسیه و هند صادرات داشته باشد. همچنین صادرات ۵۱۶ تن سیب درختی به کشورهای روسیه و افغانستان از دیگر فعالیت های این شرکت در صادرات محصولات کشاورزی بود. در همین خصوص صادرات ۲۶۵ تن خرمای مضافتی به کشورهای هند و روسیه توسط این شرکت صورت گرفت. همچنین شرکت یادمان بردیا از مهر ماه تا انتهای اسفند سال ۹۸ موفق شد ۲۴۸ تن محصولات سیفی، خشکبار و صنایع تبدیلی را از کشور به مقاصدی نظیر روسیه، قطر، افغانستان، ترکیه، هند و عراق صادر کند.
یکی از بزرگترین پروژه های شرکت یادمان بردیا در بازه زمانی فوق؛ واردات موقت ۳۰۰۰ تن گندم از کشور روسیه و فرآوری آن به آرد در کارخانه های داخل کشور و صادرات این محصول به کشور عراق و افغانستان بود. در این پروژه بزرگ نزدیک به ۱۱۵ نفر در کارخانجات آرد مشغول به کار شدند. همچنین ۲۶۰ تریلی کار حمل و نقل گندم ها از بندر به کارخانه و آرد به عراق را بر عهده داشتند و یک فروند کشتی نیز گندم وارداتی از روسیه به ایران را انتقال داد.
این گزارش می افزاید: توزیع ۵۴ تن محصولات پروتئینی و ۱۰۲ تن کالای اساسی، صنایع تبدیلی میوه (سیب، انار، کیوی، هندوانه و پرتقال) و خشکبار در بازار داخلی و تعاونی ها نیز از دیگر فعالیت های این شرکت طی شش ماهه دوم سال ۹۸ بود.
گفتنی است شرکت یادمان بردیا در طول فعالیت خود همواره سعی بر تامین محصولات باغی و کشاورزی از تولیدکنندگان اصلی در مناطق محروم و ایجاد ارتباط آنان با بازار صادرات جهانی را داشته است. این شرکت با وجود هزینه بربودن و و وجود چالش های فراوان و به دلیل نبود زیرساخت ها؛ محصول نهایی را با بهترین کیفیت و رقابتی ترین قیمت در بازارهای جهانی عرضه کرده است.
خاطرنشان می شود شرکت یادمان بردیا با بازاریابی مناسب، توجه جدی به بسته بندی و توسعه بازار هدف در سال ۹۹ رونق بیشتر صادرات و به دنبال آن جهش تولید را دنبال می کند.
ارسال دیدگاه