نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان، روز معلم را به جامعه تعلیم و تربیت تبریک گفتند

زاهدان (پانا) - حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان و احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، طی پیامی مشترکی فرا رسیدن روز و هفته بزرگداشت معلم را تبریک گفتند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان، روز معلم را به جامعه تعلیم و تربیت تبریک گفتند

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، متن پیام به این شرح است:

هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفی‏ ضَلالٍ مُبینٍ
او کسی است که در میان جمعیت درس نخوانده رسولی از خودشان برانگیخت که آیاتش را بر آنها می خواند و آنها را تزکیه می کند و به آنان کتاب ( قرآن ) و حکمت می آموزد هر چند پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند!
سوره مبارکه جمعه، آیه شریفه ٢
سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری(ره) که امام بزرگوارمان وی را درختی پرثمر نامید و فرزند عزیزش خواند فرصت مناسبی است تا عظمت جایگاه معلم را در عرصه تعلیم و تربیت یادآور شویم.
جایگاه والایی که امام راحل عظیم الشأن، آن را شغل انبیاء دانستند و بی شک ساخت آینده روشن انقلاب اسلامی تا حد زیادی در گرو تلاش این قشر خدوم و دلسوز است.
تربیت نسل معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی، رسالتی است که امروز بر عهده معلمان جامعه است. شهید حججی‌ها، احمدی روشن‌ها، میرحسینی‌ها و حسین‌بُرها محصول تربیت معلمانی دلسوزند که امروزه در جای جای میهن اسلامی مشغول خدمت خالصانه می‌باشند.
این روزها در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و شکل‌گیری امواج مواسات و همدلی در دریای بیکران نیکوکاری مردم ایران، جامعه معلمان حقیقتا نقش بی بدیلی ایفا نموده و شاگردان خود را حتی در سخت ترین روزها تنها نگذاشته و امر خطیر تعلیم و تربیت را رها ننموده‌اند که حقیقتا جای تقدیر و تشکر دارد.
اینجانبان ضمن پاسداشت روز معلم و تبریک به جامعه فرهنگیان کشور بالاخص استان سیستان و بلوچستان و هم چنین خانواده محترم این عزیزان، ضرورت حفظ منزلت منزلت معلمان را بر خود و بر آحاد جامعه اعم از مسئولان، نخبگان و مردم متذکر گشته و رجاء واثق داریم که با تلاش مضاعف این قشر زحمتکش در تربیت نسل جوان، خیزش عظیمی در گام دوم انقلاب اسلامی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی رقم بخورد. إن شاءالله.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار