مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس خبر داد:

آمادگی 300 پزشک هلال احمر استان فارس برای همکاری با سازمان انتقال خون

خبرگزاری پانا: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس از آمادگی 300 پزشک این سازمان برای همکاری با سازمان انتقال خون خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۵۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا ابراهیمی در جمع خبرنگاران به روز قرار مهربانی اشاره و اظهار داشت: بنا به تفاهم کشوری بین هلال احمر و انتقال خون برای نهادینه کردن فرهنگ نیکوکاری و گذشت یک روز به نام روز قرار مهربانی نامگذاری شد که برابر هفتم ماه مبارک رمضان است و در آن جوانان هلال احمر خون خود را اهدا می کنند.


وی با بیان اینکه این حرکت در سراسر کشور بصورت همزمان اجرا می شود، افزود: مقرر شد که سال جاری نیز این برنامه توسط جوانان این سازمان اجرا شود.


ابراهیمی در ادامه با ابراز اینکه در دو سال گذشته هفت هزار واحد 500 سی سی خون توسط هلال احمر به سازمان انتقال خون اهدا شده است، اذعان داشت: تعداد 98هزار و 155 نفر از اهدا کنندگان از اعضای جوان این سازمان و تعداد 39 هزار و 720 نفر نیز اعضای داوطلب هستند و درصورت فراهم شدن امکانات لازم توسط سازمان انتقال خون از حداکثر توان این افراد استفاده می شود.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در پایان ضمن اشاره به اینکه 60 درصد از اهدا کنندگان جوانان بالای 18سال سن هستند، ابراز داشت: برای اولین بار در کشور 300 پزشک داوطلب هلال احمر آمادگی لازم برای کمک به انتقال خون اعلام کرده اند که پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم آغاز به کار می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار