استاندار مازندران تأکید کرد: ضرورت اصلاح روش‌ها برای افزایش تولید و توسعه صادرات

ساری (پانا) - پیشبرد امور و ارتقاء تولید در بسیاری از کارها نیازمند اعتبار صرف نیست، جهش تولید در برخی حوزه ها؛ در گرو اصلاح روش هایی است که افزایش تولید را تسریع نماید.

کد مطلب: ۱۰۴۸۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار مازندران تأکید کرد: ضرورت اصلاح روش‌ها برای افزایش تولید و توسعه صادرات

احمد حسین‌زادگان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، ضمن تأکید بر اینکه جهش تولید نیازمند برنامه عملیاتی زمان‌بندی شده دقیق است، توضیح داد: «لازم است در این برنامه، وضع موجود و رقم حال، وضع مطلوب و رقم هدف گذاری شده، منابع مالی، نیروی انسانی، مزیت ها، موانع تحقق برنامه و راهبردهای رفع آن، روند کار و فرآیندها کاملا مشخص شده باشد تا قابل عمل، ارزیابی و نظارت باشد.»

او ضمن اشاره به اینکه پیشبرد امور و ارتقاء تولید در بسیاری از کارها نیازمند اعتبار صرف نیست، جهش تولید در برخی حوزه ها را در گرو اصلاح روش‌هایی دانست که افزایش تولید را تسریع کند.

استاندار مازندران از دستگاه‌های اجرایی خواست که با کار تخصصی در قالب کمیته کاری با همکاری متخصصین و صاحب نظران، رویه های علمی و کمی و دقیق جهش تولید را ترسیم نمایند.

حسین‌زادگان تأکید کرددکه جهش تولید باید در بخش‌های اولویت دار استان مثل کشاورزی، شیلات، دامپروری و طیور، گل و گیاه و ... اتفاق بفتد و در دیگر بخش ها نیز برنامه‌ریزی لازم برای رشد و اعتلای اقتصادی انجام شود.

او با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها، محدودیت‌هایی برای صادرات از طریق جنوب ایجاد شده است، گفت: «مازندران ظرفیت بالایی برای صادرات بویژه تجارت و بازرگانی دارد و یکی از برنامه های جهش اقتصادی که برآنیم تا عملیاتی کنیم استفاده از ظرفیت کشورهای cis و خصوصا تعرفه ترجیحی کشورهای اورآسیا برای صادرات است.»

مقام عالی دولت در مازندران، تأکید کرد که با توجه به رابطه مطلوب با کشورهایcis و هماهنگی‌های بین‌المللی که در این راستا صورت گرفته و امکانات زیرساختی خوبی نظیر بنادر، تجار مازندرانی و ایرانی از این فرصت بهره گیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار