زیاد به "کرونا" فکر نکنید

تهران (پانا) - یک روانشناس معتقد است، نشخوار ذهنی در خصوص کرونا می‌تواند زمینه‌ساز استرس و اضطراب و افسردگی در افراد شود.

کد مطلب: ۱۰۳۷۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
زیاد به "کرونا" فکر نکنید

به‌گزارش ایسنا، عبدالرضا گودرزی، با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: متاسفانه این بیماری در کنار عوارض جسمی که دارد، به‌دلیل ترس و دلهره‌ای که ایجاد کرده، عوارض روانی هم در پی دارد و شرایط قرنطینه خانگی هم عملا زمینه‌ساز ابتلای افراد به افسردگی شده است.

وی افزود: در این شرایط توصیه می‌شود افراد نشخوار ذهنی در خصوص بیماری کرونا را کنار گذاشته و برنامه مفصل روزانه برای خود در خانه طراحی کنند.

گودرزی تصریح کرد: این امر همواره وجود داشته که اگر افراد به چیزی زیاد فکر کنند، ناخودآگاه دچار نوعی وسواس و اضطراب شده و درگیر عوارض ناشی از آن موضوع می‌شوند، بنابراین توصیه می‌شود افراد به کرونا زیاد فکر نکنند.

این روانشناس با اشاره به افزایش اخبار و اطلاعات منفی درخصوص بیماری کرونا در روزهای اخیر توصیه کرد، افراد ترجیحا کمتر به اخبار گوش داده و در خانه خود را با کارهایی که دوست دارند سرگرم کنند.

گودرزی ورزش کردن را عامل مهمی در پیشگیری از افسردگی افراد دانست و افزود: توصیه می‌شود افراد در این شرایط در خانه ماندن روزانه نیم ساعت تا 40 دقیقه را به انجام حرکات هوازی اختصاص دهند.

وی بر انجام مطالعه روزانه هم تاکید کرد و افزود: مطالعه کتاب نوعی نشخوار ذهنی برای افراد ایجاد می‌کند و ذهن آنها را از فکر کردن به کرونا و خطرات آن دور می‌کند و همین امر می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از استرس و اضطراب افراد و نیز افسردگی ناشی از درخانه ماندن داشته باشد.

این روانشناس بازی با اعضای خانواده و برقراری ارتباط تلفنی و تصویری مجازی با دوستان و آشنایان را راهکار موثر دیگری در زمینه کاهش ابتلا به افسردگی افراد در این شرایط عنوان کرد.

گودرزی تاکید کرد: کرونا بیماری خطرناکی است، اما خطرناک‌تر از آن عوارض روحی به جا مانده از آن است، بنابراین توصیه می‌شود افراد زیاد به این بیماری فکر نکرده و برای خود استرس و اضطراب ایجاد نکنند و بدانند که اگر به این شرایط ترس و اضطراب ادامه دهند، حتی اگر کرونا نگیرند، حتما دچار عوارض روحی بدی خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار