در نیمه اول فروردین ۹۹ رقم خورد

۵۱درصد ورودی آب به سدهای پایتخت کاهش یافت

افزایش ذخیره۷میلیون مترمکعبی

تهران (پانا) - مدیر دفتر نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران، از ذخیره ۶۸۴ میلیون مترمکعبی آب پشت سدهای پنجگانه تهران و افزایش ۷ میلیون مترمکعبی ذخیره‌سازی آب نسبت به سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
۵۱درصد ورودی آب به سدهای پایتخت کاهش یافت

به گزارش وزارت نیرو، محمد شهریاری، درباره وضعیت سدهای پنج‌گانه استان تهران گفت: حجم آب ورودی به مخازن سدهای پنجگانه تهران از ابتدای فروردین ماه تاکنون ۹۰ میلیون متر مکعب بوده است که در مقایسه با ۱۸۴ میلیون متر مکعب سال گذشته ۵۱ درصد کاهش را شاهد هستیم.

مدیر دفتر نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران درهمین رابطه اظهار کرد: در حال حاضر حجم ذخیره آب سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو به ترتیب ۱۲۷، ۴۵، ۲۹، ۳۱۰و ۱۷۴ میلیون مترمکعب است که امیدواریم با توجه به ذخیره برفی مناسب در سطح حوضه آبریز سدهای مذکور و بارش‌های بهاری بتوانیم آبگیری مناسبی را در سدهای تأمین کننده آب شرب کلانشهرهای تهران و کرج داشته باشیم.

مدیر دفتر نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران، از ذخیره ۶۸۴ میلیون مترمکعبی آب پشت سدهای پنج‌گانه تهران و افزایش ۷ میلیون مترمکعبی ذخیره‌سازی آب نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی به کاهش ۱۲ درصدی ورودی سدها از ابتدای مهر ۹۸ تا نیمه اول فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی ۵۶۳ میلیون مترمکعب آب ورودی به مخازن سدهای پنجگانه تهران داشتیم که این حجم در سال آبی گذشته ۶۴۱ میلیون مترمکعب بوده است.

شهریاری همچنین اضافه کرد: با توجه به حساسیت تأمین آب شرب مطمئن و پایدار پایتخت و بخشی از نیاز آب شرب کلانشهر کرج، بهره‌برداری بهینه از سدهای تحت پوشش شرکت آب منطقه‌ای تهران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در این راستا از بهمن ماه سال گذشته، با توجه به نتایج برف‌سنجی‌های انجام شده در حوضه آبریز سدها و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، مدیریت مخازن سدهای مذکور به‌منظور کنترل سیلاب‌های بهاری و آبگیری مخازن جهت اطمینان از تأمین پایدار آب شرب، صنعت، کشاورزی و نیازهای زیست محیطی و تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی در دشت‌های ورامین، کرج و قزوین آغاز شده و در دست اقدام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار