خراسان رضوی همچنان در وضعیت قرمز کرونا

مشهد(پانا)- استاندار خراسان رضوی اعلام کرد بنا به گزارشات کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، استان، همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
خراسان رضوی همچنان در وضعیت قرمز کرونا

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی که با حضور جمعی از پزشکان متخصص در محل سالن شهید باهنر استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هر اقدامی که در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا در استان انجام می‌شود باید به تایید دانشگاه علوم پزشکی برسد.

وی افزود: برای بهتر اداره کردن استان باید همه در کنار هم برای توسعه و تامین سلامت مردم تلاش کنند، این سیاستی بوده که تاکنون در دستور کار استان قرار داشته است.
استاندار خراسان رضوی در حاشیه این جلسه با بیان اینکه معمولا هفته‌ای یک‌بار با کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان جلسه‌ای برگزار می‌کند، افزود: در جلسه امروز کمیته علمی که به منظور هم‌اندیشی و با حضور روسای سابق دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، در مجموع نظر اعضای این کمیته بر این بود که کماکان استان در وضعیت قرمز قرار دارد.
وی در خصوص مصوبات این جلسه تشریح کرد: چنانچه تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، باز شدن دانشگاه‌ها و مدارس بعد از 20 فروردین ماه باشد، قرار شد کمیته علمی ستاد استان مراکز تجمعی غیرضروری مثل کتابخانه‌ها یا فرهنگ‌سراها را به ستاد استانی اعلام کنند تا در دستور کار قرار گرفته و در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود.
رزم‌حسینی بر ارائه آموزش‌های لازم از جمله رفتارهای اجتماعی به شهروندان تاکید کرد و افزود: نیاز است آموزش‌های رفتارهای اجتماعی و سبک زندگی جدید توسط کارشناسان و اهل فن به مردم ارائه شوند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی اعلام کرد: قرار شد پیوست فرهنگی اجتماعی و هنری استراحت‌گاه‌ها و نقاهتگاه‌ها آماده شود.
وی در انتهای سخنان خود ضمن تشکر از زحمات پرستاران و خادمان بخش سلامت افزود: همچنین مصوب شد که بعد از اعلام نیروی انسانی و کادر درمانی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان، تلاش شود در حد مقدورات استان و بخش خصوصی این نیاز برای کمک به بخش درمان نیز تامین شود.
گفتنی است قرار شد کمیته علمی ستاد، گزارش مبسوطی از نتایج غربالگری انجام شده در استان را در جلسات بعدی ارائه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار