مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در گفتگو با پانا:

افراد توانمند در پست های مدیریتی آموزش و پرورش قزوین می مانند

با آغوش باز پذیرای نظرات نمایندگان مجلس هستم

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بر شایسته سالاری در انتخاب مدیران در پست های سازمانی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
افراد توانمند در پست های مدیریتی آموزش و پرورش قزوین می مانند

حسنعلی اصغری در گفتگو با خبرنگار پانا، در خصوص نحوه انتصاب مدیران در مجموعه آموزش و پرورش، اظهار کرد: شایستگی و توانایی افراد است که برای ما اهمیت دارد، بنابراین هر کسی فارغ از دسته بندی های جناحی و سیاسی اگر توان لازم را برای کار کردن داشته باشد و نگاهش به مباحث آموزش و پرورش اخلاقی و کارشناسانه و علمی باشد، ظرفیت سپردن مسئولیت در مجموعه آموزش و پرورش را دارد.

وی افزود: هریک از مدیران که دارای این ویژگی ها است در ساختار مدیریتی آموزش و پرورش می ماند و کار می کند و هر کسی که این ویژگی ها و صفات را دارا نباشد، در مورد آن ها تصمیم گیری خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه هیچ ذهنیت خاصی نسبت به افراد نداشته و درصدد بررسی عملکردها هستیم، عنوان کرد: این به معنی تهدید نیست، بلکه ما نگاه علمی و کارشناسی به مسائل داریم.

اصغری با تأکید بر اینکه باید نقاط قوت و ضعف مجموعه آموزش و پرورش استان شناسایی شود، گفت: ما عمدتا ناظر به آینده حرف میزنیم، بنابراین دنبال این نیستم که در گذشته چه اتفاقاتی افتاده است اگرچه در درون مجموعه بررسی می کنیم که چه نقاط قوت و ضعفی داشته ایم تا بتوانیم نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: ما درصدد هستیم تا از فرصت های موجود در محیط به نحو احسن استفاده کرده و هر تهدیدی که متوجه سیستم است را با توجه به نقاط قوتمان برطرف کنیم.

اصغری با تأکید بر شفافیت و صداقت در اعلام آمارها، بیان کرد: اولین اقدام این است که همه مجموعه آموزش و پرورش با شفافیت حداکثری به مسائل آموزش و پرورش بپردازند و در واقع کسانی که داخل مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش هستند اصول شفافیت و صداقت را رعایت کنند و در تراز یک مدیر نظام اسلامی ظاهر شوند.

وی افزود: با شفایت و صداقت در آمار است که می توانیم خلاهای موجود را پیدا و برای رفع آنها تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه به مدیریت برپایه مشارکت اعتقاد دارد، اظهار کرد: امروز در واقع مدیریت فردی یا استبدادی در هیچ سیستمی جواب نمی دهد، به ویژه در سیستمی همچون آموزش و پرورش که مجموعه ای از نخبگان در آن هستند به مراتب بدترین روش مدیریتی است بنابراین تاکید من بر مدیریت مشارکتی است.

اصغری با اشاره به ظرفیت عظیم معلمان، تصریح کرد: هر معلم یک ظرفیت بی نظیر است و همانطور که در جلسه معارفه گفتم اگر در دورترین روستای استان قلبی برای مجموعه بتپد و معلمی نظری داشته باشد که به ما برای برون رفت از مشکلات کمک کند ما با آغوش گرم می پذیریم.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها یک فرصت هستند و آغوش ما برای رسانه ها باز است، گفت: رسانه یک فرصت است و احساس میکنم که از طریق رسانه ها مردم می توانند با فعالیت های ما آشنا شوند و رسانه ها می توانند با نگاه جامع خود پیشنهاداتی را جهت بهبود سیستم آموزش و پرورش ارائه دهند.

اصغری به نمایندگان منتخب استان در مجلس یازدهم تبریک گفت و با بیان اینکه برای حل بسیاری از مسائل به همراهی و کمک نمایندگان استان در مجلس نیازمند هستیم، اظهار کرد: یک جایگاه ویژه ای در مجموعه آموزش و پرورش استان برای نمایندگان قائل هستیم و باور داریم بدون هماهنگی، همراهی و همکاری با نمایندگان امکان اینکه بتوانیم خیلی از مسائل و مشکلات را برطرف کنیم،نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: همه تلاشمان را به کار می گیریم تا با یک رابطه متعارف و منطقی با نمایندگان و شنیدن نظرات آنها در راستای منفعت و مصلحت آموزش و پرورش گام برداریم و ما بدون وارد شدن در مسائل سیاسی و جناحی گوشمان شنوای حرف همه مردم خوب و نمایندگان محترم است.

تنظیم: امیرمحمد محمدرحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار