توضیحات معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در شبکه دو سیما

از «صدای مشاور» تا »شبکه شاد»؛ همه اقدامات آموزش و پرورش در بحران اپیدمی کرونا در گفت‌وگو با علیرضا کاظمی

خانواده‌ها چه در حوزه سلامت و ایمنی و چه حوزه آموزش فرزندانشان نگرانی نداشته باشند

تهران (پانا) - علیرضا کاظمی باحضور در برنامه تلویزیونی «عصر خانواده» به تشریح همه اقدامات آموزش و پرورش در مقابله با بحران کرونا و جبران خدمات آموزشی در ایام تعطیلی مدارس پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۲۷۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
از «صدای مشاور» تا »شبکه شاد»؛ همه اقدامات آموزش و پرورش در بحران اپیدمی کرونا در گفت‌وگو با علیرضا کاظمی

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، باحضور در برنامه «عصر خانواده» شبکه دوی سیما ضمن تبریک هفته امور تربیتی به همه معلمان و مربیان و تلاشگران عرصه تربیت در نظام جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره اپیدمی کرونا و اقدامات آموزش و پرورش در مقابله با این خطر همه‌گیر گفت: «یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های درگیر در این مسئله آموزش و پرورش کشور است. خانواده‌ها نگران سلامت و نیز تحصیل فرزندان خود طی روزهای اخیر هستند. باید به همه خانواده‌ها اطمینان بدهیم که ستاد فوق العاده ای در آموزش و پرورش به ریاست شخص وزیر آموزش و پرورش شکل گرفته است و طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی مشخصی برای مقابله با این خطر انجام شده است.»

او افزود: «خانواده‌ها چه در حوزه سلامت و ایمنی و چه حوزه آموزش فرزندانشان نگرانی نداشته باشند؛ چون ما به تعبیر مقام عالی وزارت این تهدید را به فرصت تبدیل می‌کنیم.»

معاون وزیر آموزش و پرورش در توضیح اقدامات این وزارتخانه در بخش ایمنی دانش‌آموزان در اپیدمی ویروسی اخیر گفت: «تعطیلی مدارس اولین اقدام مهم آموزش و پرورش در پیشگیری از خطر اپیدمی کرونا بود. بعد از تعطیلی مدارس موضوع آموزش بچه‌ها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه امروز بچه‌ها از آگاهی کافی در این حوزه برخوردار هستند.»

کاظمی ادامه داد که اقدام دیگر آموزش و پرورش ضدعفونی فضاهای آموزشی است که کمیته‌ای برای این منظور شکل گرفت. با توجه به اینکه مدارس ما در نبود دانش‌آموزان فعال هستند و مسئولان و مدیران مدارس در آن حضور دارند، طی روزهای اخیر بسیاری از مدارس ضدعفونی شدند. دولت محترم هم در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کرد و بودجه 100 میلیارد ریالی تحت عنوان سرانه بهداشتی به آموزش و پرورش اختصاص داد تا اگر شرایط عادی شد و دانش‌آموزان به مدرسه بازگشتند فضای سالمی در مدارس ایجاد شود و همچنین کارکنان مدارس از ایمنی برخوردار شوند.

فعالیت معلمان در شبکه‌های اجتماعی موضوع ادامه صحبت‌های علیرضا کاظمی بود که درباره آن گفت: «بعضی معلمان با همان امکانات موجود در منزل خود کلاس‌های درس را ضبط کردند و از طریق شبکه‌های اجتماعی در اختیار خانواده‌ها و دانش‌آموزان گذاشتند. همچنین معلمان اقدام به تولید کلیپ‌هایی با موضوع توصیه‌های بهداشتی کردند که به اشتراک گذاشته شد.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از فعالیت «صدای مشاور» طی روزهای تعطیلی مدارس خبر داد و گفت: موضوع فعالیت‌های مشاوره‌ای و تربیتی و برنامه‌ریزی تحصیلی از دغدغه‌های مهم ما طی این روزها بود. ما می‌خواهیم دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس به خوبی از وقت خود استفاده کنند بنابراین از امروز 750 مرکز مشاوره در 750 منطقه آموزشی کشور از طریق خط تلفن صدای مشاور با دانش آموزان در ارتباط قرار گرفتند و دانش‌آموزان از طریق تلفن با مشاوران صحبت می‌کنند تا با کمک آنها برای برنامه‌ریزی تحصیلی و همچنین تقویت مهارت‌های لازم در این بجران اقدام کنند.»

او درباره تهیه و تمهید زیرساخت‌های لازم برای تشکیل کلاس‌های جایگزین در فضای اینترنت گفت: «امروز علی‌الظاهر مدارس تعطیل استولی کار معلمان ما سنگین‌تر شده است. در این زمینه رسانه ملی خصوصا شبکه‌های آموزش و شبکه دوی سیما همکاری نزدیکی داشتند که همین‌جا از آنها تشکر می‌کنم. ما به این طریق کلاس‌های درس را به دل خانه‌ها بردیم و اعتماد خانواده‌ها را جلب کردیم. کلاس‌های آموزشی تلویزیون از 10 جلسه در روز به 14 جلسه افزایش یافته و با توجه به ضریب نفوذ بالای تلویزیون در جامعه فکر می‌کنم شیوه موثری برای جبران تعطیلی کلاس‌های آموزشی باشد. همچنین قابلیت‌های معلمان در استفاده از فضای مجازی تحسین‌برانگیز است.»

کاظمی درباره راه‌اندازی شبکه «شاد» با هدف آموزش‌های آنلاین گفت: «امروز زیرساخت‌های این شبکه در حال آماده شدن است. شبکه اجتماعی دانش‌آموزان یا «شاد» قابلیت‌های بالایی دارد و معلمان می‌توانند کلاس‌های مجازی را در بستر این شبکه تشکیل دهند و همه فعالیت‌های دانش‌آموزان نیز در آن بارگذاری خواهد شد. این شبکه همچنین تعامل مستقیمی بین خانواده‌ها و معلمان شکل می‌دهد.»

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: «خانواده‌ها مطمئن باشند که مانند پرستاران و اطبا که در خط مقدم جامعه در رویارویی با این بحران جهاد می‌کنند، معلمان و مدیران و دست اندرکاران برنامه‌ریزی آموزشی نیز در قالب جهاد آموزشی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا به خانواده‌ها و دانش‌آموزان اطمینان دهندآموزش و پرورش در کشور در هیچ شرایطی تعطیل نخواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار