ممنوعیت مصرف مازوت در نیروگاه تبریز به علت آلودگی هوا

تبریز(پانا) - کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز، نیروگاه برق تبریز را  مکلف به متوقف کردن استفاده از مازوت و به کارگیری گاز طبیعی برای تولید برق کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت مصرف مازوت در نیروگاه تبریز به علت آلودگی هوا

بهروز مهدوی، فرماندار تبریز اعلام کرد: مدیریت نیروگاه تبریز مکلف است تا 24 ساعت آینده، مصرف مازوت برای تولید برق را متوقف و به جای آن از گاز استفاده کند.
او افزود: اداره گاز شهرستان تبریز از کمبود گاز نگران بود، اما اعلام کردیم که به هر شکل ممکن باید گاز مورد نیاز نیروگاه تبریز تامین شود.
مهدوی ادامه داد: بر این اساس با تصویب اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز، ادارات شهرستان تبریز نیز مکلف شدند مصرف گاز خود را کاهش دهند و اداره استاندارد نیز موظف است با بازدید از ادارات، آنها را به متوقف کردن فعالیت مشعل ها و پکیج های معیوب و تعمیر و به‌سازی آنها موظف کند.
فرماندار تبریز با بیان اینکه 60 تا 70 درصد آلودگی هوای تبریز نیز ناشی از تردد خودروهاست، گفت: چنانچه مردم تبریز 25 درصد از مصرف گاز خود را کاهش دهند، تامین گاز مورد نیاز نیروگاه نیز مشکلی نخواهد داشت.
او بیان کرد: همچنین طرح زوج و فرد تردد خودروها از در منزل از پنجشنبه این هفته تا عید نوروز به صورت آزمایشی در تبریز اجرایی می شود و پلیس در وهله اول به صورت ارشادی و سپس به اعمال قانون برای متخلفان اقدام می کند.
مهدوی همچنین تاکید کرد: البته طرح تردد زوج و فرد خودروها در هسته مرکزی تبریز که از چند ماه قبل اجرایی می شود، همچنان به قوت خود باقی است.
مهدوی از تشدید توقف خودروهای دارای سیستم سوخت رسانی ناقص توسط پلیس در شهر به ویژه کمربندی ها به عنوان یکی دیگر از راهکارهای مصوب کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز نام برد.
او همچنین از مردم شهرستان تبریز درخواست کرد که با کاهش مصرف برق، به کاهش آلودگی هوای تبریز کمک کنند.
فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیروگاه برق تبریز قادر به استفاده از گازوییل برای تولید برق نیست و مصرف مازوت به عنوان سوخت جایگزین در مواقع کمبود گاز برای آن تعریف شده است، مدیریت مصرف برق توسط مشترکان، احتمال استفاده از مازوت را منتفی می کند.
هوای کلان شهر تبریز در روزهای گذشته برای گروه‌های حساس ناسالم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار