هم‌اندیشی مدیران آموزش و پرورش برای بهبود شاخص‌های مناطق محروم

تهران (پانا) - جلسه هماهنگی کارگروه‌های دبیرخانه بهبود شاخص‌های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته صبح امروز در سالن جلسات معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد‌.

کد مطلب: ۱۰۲۵۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
هم‌اندیشی مدیران آموزش و پرورش برای بهبود شاخص‌های مناطق محروم

محمدرضا سیفی، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در این جلسه بر ارائه نظرات برای برگزاری نهمین نشست شورای بهبود وضعیت آموزشی و پرورشی مناطق محروم تاکید کرد. در این جلسه مصوبات جلسه هشتم مانند موضوعاتی از قبیل یارانه کودکان مناطق محروم، تهیه فراخوان از انجمن‌ها و نهادهای خیر برای کمک به دانش‌آموزان مناطق محروم که به‌دلیل نداشتن لوازم‌التحریر به مدرسه نمی‌روند، بازنگری تفاهم‌نامه جذب بازماندگان از تحصیل، اظهارنظر درباره ۴ سند توسعه آموزش و پرورش مربوط به ۴ استان محروم، دسترسی به آب آشامیدنی سالم در مناطق محروم و ... بررسی و موضوعات از سوی نماینده هر معاونت و سازمان به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد.

به‌ گفته نماینده دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر در سال تحصیلی جدید جذب بازمانده از تحصیل انجام شده است. نماینده سازمان نوسازی و تجهیز مدارس هم گفت: «اعتبارات سیستان و بلوچستان از ۱۸۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۳۴۰ میلیارد در سال ۹۸ افزایش پیدا کرده است. در این استان رشد دانش‌آموزی بالاست و باید تلاش کنیم پوشش تحصیلی را در این استان بالا ببریم.»

او از افزایش اعتبارات سازمان نوسازی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: «این اعتبارات را در راستای تامین مباحث آموزشی و پرورشی استان‌های محروم صرف می‌کنیم.»

عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: «معاونت آموزش متوسطه مانند معاونت آموزش ابتدایی در ابتدای سال تحصیلی فایل کامل دانش‌آموزان ترک‌تحصیل و بازمانده از تحصیل را به تفکیک جنسیت و دوره تحصیلی به‌همراه اطلاعات کامل فردی دانش‌آموز در اختیار استان‌ها قرار داده است و از آنان خواستیم در محلی که پرونده دانش‌آموز مانده است، علت ترک‌تحصیل را احصا و به برگرداندن دانش‌آموز کمک کنیم.»

او افزود: «طبق جمع‌بندی اطلاعات از استان‌ها به این جمع‌بندی رسیدیم که موضوع پوشش تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل جای کار دارد و باید عوامل اصلی و اثرگذار را حل کنیم. پوشش تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه دوم استان سیستان و بلوچستان در سال ۹۷ و ۹۸ حدود ۵۴.۴۷ درصد بوده است لذا باید افراد را شناسایی کنیم، علل را دریابیم و موارد را حل کنیم.»

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «۲۵ درصد مدارس سیستان و بلوچستان دونوبته است و بالاترین نرخ در این مورد مربوط به سیستان است که باید برای افزایش پوشش تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل این موضوع را حل کنیم.»

او بر حل شدن تدریس نیروی مرد و سرباز معلم در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: «اگر سند توسعه استان سیستان و بلوچستان یک سند جامع برای تحقق باشد اقدامات خوبی در این‌باره صورت می‌گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار