آیت‌الله خاتمی در نمازجمعه تهران: آمریکا و صهیونیست‌ها روی آرامش را نخواهند دید

تهران (پانا) - امام جمعه موقت تهران تاکید کرد:مقاومت موجب شد معامله قرن ترامپ قاتل، متولد نشده و نشود. طرح او کاملا شکست خورده است و آمریکا و صهیونیست‌ها روی آرامش را نخواهند دید.

کد مطلب: ۱۰۲۵۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله خاتمی در نمازجمعه تهران: آمریکا و صهیونیست‌ها روی آرامش را نخواهند دید

آیت الله خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران با اشاره روایتی از مولا علی (ع) گفت: ایشان تمام ماه رجب را روزه می گرفتند و می‌فرمودند ماه رجب، ماه من است ماه شعبان نیز متعلق به رسول الله و رمضان ماه خداست، باید این فرصت‌ها را غنیمت شمرد. خداوند از بندگانش می خواهد این دو ماه را بستر سازی کنند برای ورود به ماه رمضان.

خاتمی با بیان این که امروز از سبک زندگی اسلامی سخن می گوییم، گفت: درآستانه ماه رجب هستیم و در نظر داریم، بحثی درباره یاد خدا انجام دهیم.

وی با بیان این که مومنان صبح گاه و شب یاد خدا هستند، کسی که سبک زندگی قرآنی داشته باشد از یاد خدا غفلت نمی کند در روایات از دو نوع یاد خدا که یکی ذکر زبانی و دیگر یاد قلبی آمده است.

خاتمی ۹ مورد از ذکرهای یاد خدا نام برد و افزود: مقصود این است ذکر زبانی ارزشمند است البته مهم تر از آن، یاد قلبی است. یاد قلبی پروردگار کیمیا است؛ در یاد قلبی پروردگار، فرد خدا را در همه عرصه زندگی اش می بیند و به سمت گناه نمی رود و همواره آرام است و شیطان را رد می کند.

وی گفت: یاد خدا در این راه، در جان انسان است و همواره در لغزشگاه‌ها یاد خدا از بروز گناه جلوگیری می ‌کند.

خطیب نماز جمعه خطاب به جوانان گفت: در روایات آمده است شیعیان افرادی هستند که در خلوت نیز یاد خدا باشند. اگر جوانی پاک زندگی کرد خدا به این جوان افتخار می‌کند.

خاتمی گفت: لغزشگاه دیگر قضاوت است که تنها محدود به محکمه نیست امروز مردم پای صندوق رای می‌روند و با رای دادنشان می‌گویند چه فردی اصلح است و البته مبنای انتخاب آنها آن باید خدا باشد نه حزب و قومیتشان.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان این که ماه رجب در حال آمدن است، گفت: فردی که از ماه رجب صحیح استقبال کند از ماه رمضان نیز درست استقبال می‌کند.

وی افزود: همچنین در روایات آمده است، اولیا ماه رجب روزه می گرفتند، امروز اگر ما امکان روزه تمام ماه را نداریم حداقل یک روز روزه گرفته شود و اگر امکان روزه ندارید ذکر خدا را با تسبیح بگویید.

همچنین آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: روز شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی خطیب نماز جمعه بودم اما ذکر خیر این شهید را لازم می‌دانم. وصیتنامه این بزرگ، بسیار حکیمانه بود و جز عنصر اخلاص، توان نوشتن این وصیتنامه وجود ندارد.

وی ادامه داد: این وصیتنامه بارها خواندنی است و نه یک بار. تکریم ایشان دنبال شدن راه ایشان است و راه او در این وصیتنامه‌اش که بخش عمده‌اش است، ولایتمداری است، مشخص شده است.

صف ایستادن‌ها، دشمن را خشمگین می‌کند

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: همچنان جای تاکید بر حضور در انتخابات است. کسانی که رای دادند، اجرشان محفوظ است و کسانی که رای ندادند، به تاکید رهبری عمل کنند. اگر خودشان شناخت دارند، رای دهند و اگر شناخت ندارند، براساس راهنمایی‌ها به لیست‌ها رای دهند.

خاتمی با قرائت بیانات رهبر انقلاب تصریح کرد: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی است چراکه حفظ نظام از اوجب واجبات است و این حضورها، مقدمه واجب است. گام‌هایی که برداشته می‌شود و صف ایستادن‌ها، دشمن را خشمگین می‌کند.

کاندیداها فضای انتخابات و دعواهای انتخاباتی را کش ندهند

وی با بیان اینکه اگر کسی می‌خواهد ببیند انتخابات چه نقشی دارد، به شیطنت دشمنان شکست‌خورده بر عدم حضور مردم در انتخابات نگاه کند، خاطرنشان کرد: آنها ملتمسانه از مردم می‌خواستند در انتخابات شرکت نکنند اما بصیرت مردم برای کوری آنها موجب شد عملا مرگ بر آمریکا را به آنها نشان دهند. این آمدن‌ها و رای دادن‌ها، موجب سرافنکندگی دشمنان می‌شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: از همه کاندیداها و هواداران آنها می‌خواهم پایان رقابت‌ها را آغاز رفاقت‌ها ببینند. فضای انتخابات و دعواهای انتخاباتی را کش ندهند و جامعه را آکنده از تفرقه نکنند که حرکتی ضد انقلابی است.

وزرا در عزل و نصب‌ها دقت کرده و بر قانون بایستند

خاتمی با بیان اینکه کسانی که حائز اکثریت آرا شدند، مغرور نشوند و با رقبای خود کینه‌توزانه و بی‌مهرانه برخورد نکنند، ابراز داشت: اینکه بعد از پیروزی انتخابات این وزیر و آن وزیر را بینند تا فلان مسئول که با او همراهی نکرده است، را عوض کنند، این کار اشتباه است. من از وزرا می‌خواهم در عزل و نصب‌ها دقت کرده و بر قانون بایستند.

وی اضافه کرد: به این نمایندگان می‌گویم این عملکرد نشان می‌دهد، شما برای خدا نیامده‌اید. اگر آمده بودید، خواستار برکناری فلان مسئول به خاطر عدم همراهی نمی‌شدید.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به کاندیداهایی که حائز اکثریت آرا نشده‌اند هم بیان کرد: کاندیداهایی که حائز اکثریت آرا نشدند، به وظیفه خود عمل کردند و نباید بی‌مهرانه با آنها برخورد شود. از آنها هم باید تشکر شود که در فضای انتخاباتی آمدند. قهر از نظام معنی ندارد. ایده‌های خود را به منتخبان بدهید و با منتخب مردم همکاری داشته باشید.

نمایندگان تا آخرین لحظات مجلس به وظیفه خود عمل کنند

خاتمی با اشاره به مدت زمان باقی مانده مجلس دهم هم یادآور شد: سه ماه از عمر مجلس دهم باقی مانده است. از همه نمایندگان - چه آنهایی که در مجلس بعدی هستند و چه آنهایی که نیستند - انتظار می‌رود بنا به سوگندشان تا آخرین لحظات به خوبی و نشاط به وظیفه خود را عمل کنند.

وی ادامه داد: به بزرگان بلاد و دلسوزان هر حوزه انتخابیه نیز پیشنهاد می‌کنم همایش وحدت برگزار شود و همه کاندیداها - چه کسانی که حائز اکثریت آرا شده‌اند و چه کسانی که حائز اکثریت آرا نشدند - دعوت شوند و آنها پیمان وحدت ببندند و دست در دست هم برای عمران و آبادی هر چه بیشتر شهر تلاش کنند.

آمریکا در لبنان و عراق ناکام شد

امام جمعه موقت تهران خواستار فرهنگ‌سازی انتخاباتی از سوی مردم شد و عنوان کرد: مردم به کاندیداهایی که دعوای انتخاباتی را مطرح می‌کنند، عملا نشان دهند که به این مسائل توجه نمی‌کنند. شما مردم توان این فرهنگ‌سازی را دارید.

خاتمی با اشاره به تحولات منطقه‌ای گفت: خوشبختانه طی هفته‌های اخیر شاهد خبرهای خوش در منطقه بودیم. آمریکا منطقه بهم ریخته می‌خواهد. لبنان بهم ریخته و عراق پر اغتشاش می‌خواهد. آنچه طی هفته‌های اخیر انجام شد برخلاف انتظار آمریکا بود. آنها لبنان بهم ریخته بدون نخست‌وزیر می‌خواست ولی نخست‌وزیر انتخاب شد که او مشغول تکمیل کابینه خود است که نشانه ناکامی آمریکا در شطینت خود است.

بدرقه شهید سلیمانی مرگ بر آمریکای دیگری بود

وی افزود: مجلس عراق نخست‌وزیر را انتخاب کرد و او در پی تکمیل کابینه است. همچنین چند خبر خوش دیگر در عراق هم است. راهپیمایی ضد آمریکایی‌ عراقی‌ها نشانه بصیرت مردم عراق است و نشان می‌دهد آنها دشمنان خود را شناخته‌اند و به دنیا اعلام کردند تا آمریکا در منطقه است، منطقه روی خوش را نخواهد دید.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تشییع سردار سلیمانی در شهرهای مختلف عراق اظهار داشت: خبر ستودنی دیگر، بدرقه بسیار خوب مردم عراق از شهید سرافراز، شهید سلیمانی در بغداد، نجف و کربلا بود که بدرقه معمولی نبود بلکه مرگ بر آمریکای دیگری بود که مردم عراق گفتند. خبر خوش سوم، مصوبه مجلس عراق مبنی بر اخراج نظامیان آمریکا از عراق است.

فیتیله مقاومت پایین کشیدنی نیست

خاتمی با اشاره به پیشروی‌های ارتش سوریه در استان ادلب تصریح کرد: خبر خوش دیگر پیروزی مقاومت در سوریه و عقب‌نشینی تکفیری از حومه حلب است. پس از هشت سال هواپیمای مسافربری در حلب نشست و ان‌شاالله این خبر را از همین تریبون بدهیم که یک وجب از سوریه در دست تکفیری‌ها نیست.

وی اضافه کرد: آنچه قابل توجه است که این پیروزی‌های مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی بوده است. دشمن فکر می‌کرد پس از شهادت حاج قاسم فیتیله مقاومت پایین کشیده می‌شود غافل از آنکه این فیتیله پایین کشیدنی نیست و ان‌شاالله تا اخراج آخرین آمریکایی و نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

ادبیات مورد قبول حاج قاسم سلیمانی در منطقه مقاومت است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه ادبیات مورد قبول حاج قاسم سلیمانی در منطقه این بود که تنها مقاومت جواب می‌دهد و مذاکره‌ها جواب نداده و نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ سال است که فلسطین اشغال شده است. در این ۷۰ سال هیچ آبی از مذاکره گرم نشد و هرچه به دست آمده از انتفاضه‌های قهرمانانه بوده است.

خاتمی ادامه داد: همین مقاومت موجب شد معامله قرن ترامپ قاتل متولد نشده و نشود. طرح او کاملا شکست خورده است و آمریکا و صهیونیست‌ها روی آرامش را نخواهند دید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار