سایه ویروس کرونا بر اقتصاد تایلند، نیوزلند و اندونزی

تهران (پانا) - نخست‌وزیر نیوزلند، جاکیندا آردن، اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود به علت تأثیرات منفی اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، در سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی این کشور کند شده و تنها ۲ تا ۲.۵ درصد خواهد شد. 

کد مطلب: ۱۰۲۴۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سایه ویروس کرونا بر اقتصاد تایلند، نیوزلند و اندونزی

به گزارش رویترز، روز دوشنبه، نخست‌وزیر نیوزلند، جاکیندا آردن، اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود به علت تأثیرات منفی اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، در سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی این کشور کند شده و تنها ۲ تا ۲.۵ درصد خواهد شد.

آردن گفت: افت رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول و دوم امسال بیشتر خواهد بود و در نیمه دوم امسال به وضعیت نرمال بازخواهد گشت.

رشد اقتصادی این کشور در پیش‌بینی قبلی بانک مرکزی ۲.۲ تا ۲.۸ درصد اعلام شده بود.

بانک مرکزی تایلند هم که به دنبال محافظت از دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرقی آسیا در برابر تأثیرات اقتصادی منفی شیوع ویروس کرونا است، حالا با اعلام میزان رشد اقتصادی این کشور در سال گذشته، تحت فشار بیشتری قرار گرفته است. اقتصاد تایلند در سال ۲۰۱۹ پایین‌ترین رشد اقتصادی در ۵ سال گذشته را ثبت کرد و تنها ۲.۴ درصد رشد کرد. این در حالی است که اقتصاد این کشور در سال گذشته ۴.۲ درصد رشد کرده بود.

همچنین در ماه ژانویه کسری تجاری اندونزی، بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی، هم به شدت افزایش پیدا کرد. در ماه ژانویه ۲۰۲۰ کسری تجاری اندونزی به ۸۷۰ میلیون دلار رسید، در حالی که اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند این کسری تنها ۲۷۰ میلیون دلار شود. کسری تجاری اندونزی در ماه دسامبر ۶۱.۷۰ میلیون دلار بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار