دری: انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی می تواند مسیر آینده شغلی دانش آموزان را هموار سازد

تهران (پانا) - پانته آدرّی، معاون آموزش متوسطه شهر تهران در راستای اجرای فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه و بر اساس سند تحول بنیادین، از تناسب شناخت رشته ها و شاخه های تحصیلی دوره متوسطه با فضای کسب و کار های جدید و بازار کار آینده کشور سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۲۴۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
دری: انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی می تواند مسیر آینده شغلی دانش آموزان را هموار سازد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، پانته آدرّی، معاون آموزش متوسطه شهر تهران در راستای اجرای فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه و براساس سند تحول بنیادین گفت: گسترش و تنوع دادن بر حرف و مهارت های مورد نیاز جامعه و تعلیم متناسب و برنامه ریزی شده آن در همه دوره های تحصیلی و برای همه دانش آموزان از ماموریت های مدارس است که این امر به ویژه در دوره اول متوسطه در قالب برنامه های کمیته هدایت تحصیلی مدرسه و منطقه به صورت جلسه های توجیهی، آموزش خانواده، کارگاه های آموزشی، یک روز در هنرستان، دعوت از صاحب نظران و... اجرا می شود.

درّی افزود: شناسایی و شناساندن استعداد و توانایی، علاقه، ویژگی های شخصیتی دانش آموزان و کمک به انتخاب آگاهانه و آزاد رشته تحصیلی می تواند مسیر آینده شغلی و حرفه ای دانش آموزان را هموار سازد و این مهم با شناخت رشته ها و شاخه های تحصیلی متناسب با فضای کسب و کارهای جدید و بازار کار آینده کشور محقق می شود. او همچنین جلب مشارکت همه عوامل سهیم و موثر در مدرسه برای اطلاع رسانی موثر به دانش آموزان و اولیا را موجب افزایش کارایی و اثربخشی این فرآیند برشمرد.

معاون آموزش متوسطه شهر تهران ضمن تاکید برای ایجاد موقعیت های جدید در مدرسه گفت: رشد متوازن ساحت های شش‌گانه تربیتی با طراحی و اجرای فعالیت های مناسب می تواند شرایطی را ایجاد کند تا دانش آموزان در مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله تجربه های جدید کسب کنند و بسیاری از رشته های تحصیلی و شغلی را بیشتر بشناسند و توانایی و استعداد خود را با آن مطابقت دهند.

شایان ذکر است بهره گیری از ظرفیت برنامه های تحولی دوره اول متوسطه همچون برنامه ویژه مدرسه(بوم) و طرح ایران مهارت می تواند نقش راهبری و تسهیل گری معاون و مربیان را در هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم برجسته تر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار