در دیدار با کارکنان معاونت آموزش ابتدایی؛
وزیر آموزش و پرورش: دوره ابتدایی منشأ پایدارترین تحول در جامعه است
انسانی که از دوران کودکی با وی باکرامت برخورد شده است از آفتها و آسیبها ایمن خواهد بود و آنچه به یاس، دلزدگی و آسیب تبدیل میشود، در مواقعی است که فرد به لحاظ شخصیتی مورد اعتنا قرار نمیگیرد
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با کارکنان معاونت آموزش ابتدایی تاکید کرد هرچه زمینه تعامل دانش آموزان را با خانواده و محیط پیرامون بیشتر کنیم تجربه فضای واقعیتر را برای کودکان فراهم میکنیم.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در دیدار با کارکنان معاونت آموزش ابتدایی با اشاره به روایتی از ائمه اطهار علیهمالسلام، گفت: گوهر آموزش و پرورش در دست آموزش ابتدایی است و اولویت این موضوع در علوم تربیتی، روانشناسی و اجتماعی تاکید شده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که چگونه میتوان ارزش این دوره را بالا برد گفت: برای احیای جایگاه و منزلت باید خودمان دستبهکار شویم چراکه اگر منتظر باشیم دیگران به اهمیت کار ما پی ببرند باید بدانیم که اهمیت در کلام نیست و باید فایدهمندی خود را آشکار کنیم و دیدن خود را به دیگران تحمیل کنیم. بنابراین باید کارآمدی و اثربخشی خود را آشکار کنیم و برای مشکلات جامعه راهحل داشته باشیم.
حاجی میرزایی با بیان اینکه زیربناییترین و اساسترین جایگاههای تحول در جامعه، دوره ابتدایی است، گفت: هیچ تحول پایداری در جامعه اتفاق نمیافتد مگر اینکه از دوره آموزش ابتدایی آغاز شود. آینده کشور را آموزشوپرورش میسازد و اگر امروز جامعه ما کاستیها و نارساییهایی دارد باید بررسی کنیم که در جریان یادگیری چه اتفاقی افتاده است و چه اثری از ما بر جامعه سایه انداخته است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای انسانهای اندیشمند و خلاق بهترین مجال، عرصه مشکلات است چراکه بروز و ظهور استعدادها و توانمندیها را ممکن میسازد، افزود: عرصه هنرنمایی و توانمندی ما در حل مسئله است و در معیارهای حکمرانی شایسته گفته میشود که حکمرانی خوب بر اساس حل مسائل جامعه است اما در فرهنگ ما انتقال و حمل مشکلات شایع شده است و معتقدم با حذف «میم» در واژه حمل به حل مسائل بپردازیم بنابراین باید مسائل را باهم حل کنیم و در حل مسائل به اندیشه شما نیازمندیم چراکه از اینجا باید جرقههایی ایجاد شود تا ما انرژی بگذاریم و به سمت حل کردن مسائل پیش برویم.
وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه هشتاد سال است مشکلات آموزش و پرورش حل نشده است، گفت: این مورد نشان میدهد که مهارت حل مسئله را نمیدانیم و به همین دلیل باید تمام ظرفیت خود را برای حل مسئله به کار ببریم.
او ادامه داد: ایدهها را نابود نکنید و برای مراقبت از ایدهها باید تمام واقعیتها را دید و باید ببینیم چگونه میتوان از نداشتههای موجود داشته خلق کنیم و افرادی که این کار را میکنند و گام بزرگ برمیدارند خلاق و نوآور هستند.
وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه یک ایده را به انتها و به نتیجه برسانید، گفت: امروز نیازمند شناسایی نقاطی هستیم که باید به آن رسیدگی شود چراکه نگرش معطوف به یک نتیجه روشن، انرژیبخش است.
حاجی میرزایی با اشاره به طرح خواندن با خانواده،گفت: هرچه زمینه تعامل دانش آموزان را با خانواده و محیط پیرامون بیشتر کنیم تجربه فضای واقعیتر را برای آنان فراهم کردهایم.
او با بیان اینکه در دوره ابتدایی کرامت دانشآموز در اختیار ما است، اظافه کرد: انسانی که از دوران کودکی با وی باکرامت برخورد شده است از آفتها و آسیبها ایمن خواهد بود و آنچه به یاس، دلزدگی و آسیب تبدیل میشود، در مواقعی است که فرد به لحاظ شخصیتی مورد اعتنا قرار نمیگیرد.
وزیرآموزشوپرورش با اشاره به اهمیت دوره پیشدبستانی، گفت: باید تجربیات را مرور کرد تا برای اصلاح امور گام برداریم و پوشش پیشدبستانی را گستردهتر کنیم.
در این نشست تعدادی از مدیران و کارشناسان معاونت آموزش ابتدایی، به بیان پیشنهادها و نظرات خود پرداختند و چالشها و فرصتهای موجود را به گفتوگو گذاشتند.
ارسال دیدگاه