در بردخون

آغاز جشنواره فیلم رشد در بردخون

بردخون (پانا)- جشنواره فیلم رشد در منطقه بردخون آغاز شد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز جشنواره فیلم رشد در بردخون

ظهیر محمودی در آیین آغاز جشنواره فیلم رشد در دبیرستان متوسطه اول شهید خیاط روستای شهنیاء اظهار کرد: زبان هنر جایگاه مهمی در آموزش و پرورش دارد و دارای ویژگی‌های خاصی است که با تلفیق اهداف آموزشی می‌توان گام‌های مؤثری در ارتقای تعلیم و تربیت برداشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون با بیان اهداف جشنواره عنوان کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره آشنایی دانش آموزان با محتویات و تولیدات جدید آموزشی در قالب فیلم و هنر است.

او اضافه کرد: امروزه تأثیر و اهمیت سینما بیشتر از پیش شده، زیرا دشمنان و بدخواهان با استفاده از جنگ نرم می‌خواهند بر روی مغزهای نوجوانان تأثیر بگذارند و اگر ما فعالیت نکنیم آنان به اهداف خود می رسند.

محمودی ادامه داد: فضای مجازی بر همه زندگی ما تغییر ایجاد کرده و فرصت های زیادی به دلیل استفاده از آن صرف می شود و در این بین هنر بویژه فیلم می تواند نقش زیادی در مدارس و میان دانش آموزان داشته باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون ابراز کرد: مهم ترین کارکرد جشنواره فیلم رشد آموزش است زیرا فیلم یکی از اجزای بسته آموزشی است و کتاب درسی به تنهایی نمی‌تواند آموزش را به دانش آموزان منتقل کند.

او تصریح کرد: در این دوره فیلم نقش بسیار زیادی در آموزش دارد و جشنواره فیلم رشد هر ساله از همه دنیا فیلم‌های آموزشی متناسب با برنامه های درسی را شناسایی، انتخاب و در دسترس دانش آموزان قرار می دهد.

محمودی جشنواره بین المللی فیلم رشد را یکی از برنامه های راهبردی مناسب برای انتقال آموزش های مختلف به دانش آموزان دانست و گفت: این جشنواره ظرفیت خوبی است تا ما بتوانیم از طریق فیلم بسیاری از آموزش ها را به دانش آموزان منتقل کنیم.

او افزود: استفاده از ظرفیت کلاس های هوشمند، سالن های نمایش درون و برون سازمانی و امکانات پخش سیار، از راهکارهای افزایش سطح پوشش در این جشنواره است که امیدواریم این اهداف محقق شود.

در ادامه فیلم سوزن به کارگردانی یوسف جعفری به نمایش درآمد و پس از پیان فیلم، دانش آموزان پیرامون موضوع و اهداف فیلم به بحث و گفتگو پرداختند.

فیلم های چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر همزمان با سراسر کشور در مدارس منطقه بردخون به نمایش درمی آید و این جشنواره تا پایان بهمن ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار