تقویت زیرساخت‌های گردشگری لرستان

لرستان (پانا)- معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تقویت زیرساخت‌های گردشگری لرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تقویت زیرساخت‌های گردشگری لرستان

تاجگردون در حاشیه بازدید از غرفه لرستان در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران، عنوان کرد: لرستان از دیرباز یکی از جاذبه‌های بسیار قوی گردشگری بوده و پتانسیل و ظرفیت‌ها و مواهب خدادادی این استان یکی از موقعیت‌های ممتاز آن است.

او با اشاره به بناهای تاریخی و اثرگذار استان از جمله قلعه فلک الافلاک و بافت‌های تاریخی استان و لزوم حرکت به سمت بالفعل شدن این ظرفیت‌ها تأکید کرد: موقعیت‌های مذکور با افراد اندیشمند شکل می‌گیرد و ضرورتاً ما با رفتارمان در تصمیم‌گیری‌ها آن‌ها را عملیاتی می‌کنیم.

معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص وضعیت زیرساخت‌های گردشگری لرستان تصریح کرد: خوشبختانه با درایت استاندار و مدیرکل استان در لرستان شاهد تغییرات شگرفی در حوزه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از جمله ظرفیت‌های بوم گردی، نگهداشت آثار تاریخی و تبدیل آن‌ها برای موقعیت‌های گردشگری و ایجاد و تأسیس هتل‌ها و ... بوده‌ایم.

تاجگردون راه‌اندازی قطار گردشگری لرستان را کار نو و جدیدی دانست و افزود: درحرکت این قطار علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، دیگر داشته‌ها از جمله صنایع‌دستی و غذاهای محلی توسط جوامع محلی عرضه می‌شود.

او در خصوص برنامه‌های وزارت برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری گفت: این معاونت به‌عنوان بخش سرمایه‌گذاری، تأمین تسهیلات، تأمین زمین، اعطای معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در چهارچوب قوانین و مقررات را در دستور کار خود قرار داده است.

تاجگردون با اشاره به اینکه اعتبارات زیرساختی آمایشی نبوده و توزیع استانی ندارد عنوان کرد: ابلاغ اعتبارات زیرساختی منوط به جذب سرمایه‌گذار در هر استان است.

معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان در خصوص تقویت زیرساخت‌های گردشگری لرستان تصریح کرد: حتماً و با علاقه‌مندی استان را در این زمینه تقویت خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار