در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با معاونت علمی؛
حاجیمیرزایی: باید نتایج پژوهشسراهای دانشآموزی تجاریسازی شود
باید تسهیلکننده ساخت علم و فناوری باشیم و روح پرسشگری و پژوهش را در دانشآموزان تقویت کنیم
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت ۶۵۰ هزار پژوهش سرای دانش آموزی در کشور بر تجاریسازی نتایج و خروجی این مراکز تاکید کرد.
محسن حاجیمیرزایی در آیین تبادل تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان گفت: «روح کار ما هدفهای مشترکی را دنبال میکند و باید با تمرین ماموریتهای مشترک به اهداف بلندمان برسیم. زمینه گستردهای برای همکاری بین آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد و یکی از ساحتهایی که باید تسهیلکننده آن باشیم، علم و فناوری است.»
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «یکی از حوزههای تلاش مشترک میان معاونت علمی و آموزش و پرورش تعاملات ضروری در حوزه علم و فناوری است تا وجه وجودی آنها تقویت شو. بر کارآفرینی تاکید داریم و این موضوع مشترک میان آموزش و پرورش با معاونت علمی و فناوری است.»
حاجیمیرزایی افزود: «روح پرسشگری و پژوهش یکی از جنبههایی است که در آموزش و پرورش ماموریت داریم آنها را تقویت کنیم و اکنون بیش از ۶۵۰ هزار پژوهشسرا فعال هستند که نیازمند پشتیبانی از آنها هستیم و باید نتایج و خروجی این مراکز تجاریسازی شود. اگر دانشآموزانی که پژوهشهای آنها نیاز واقعی را دارد، بشناسیم، میتوانند توانمندیهای خود را تقویت کنند.»
محسن حاجیمیرزایی شناسایی و هدایت استعدادها را محور دیگر این همکاری عنوان کرد و گفت: «افراد از بهره هوشی متفاوتی بهرهمند هستند و هر یک علایق گوناگون دارند و یکی از ماموریتهای آموزش و پرورش این است که توانمندی و علایق دانشآموزان را شناسایی و زمینه را برای خدمات مورد نیاز آنها فراهم کند.»
وزیر آموزش و پرورش گفت: «جمعیت بزرگی با ۱۵ میلیون دانشآموز و ۱۱۰ هزار مدرسه و ۷۷۰ هزار معلم در تمام کشور وجود دارد و در واقع چتر آموزش و پرورش گسترش پیدا کرده است و فرصتی مناسبی برای استارتآپهاست که تقویت شوند و به زمینه همکاری برسند.»
حاجیمیرزایی در پایان گفت: «به این همکاری و تفاهم خوشبین هستم و بیش از این همکاری، شکلگیری الگوهای مشترک و ترکیب آنهاست که برای ما مهم است و باید به ماموریتهای همدیگر کمک کنیم.»
ارسال دیدگاه