مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی به پاناخبرداد:

پلمپ غیرقانونی مراکز ترک اعتیاد توسط شهرداری

خبرگزاری پانا: مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به عملکرد شهرداری در حوزه کمک به بیماران مبتلا به اعتیاد گفت: شهرداری بدون حکم قانونی مراکز ترک اعتیاد را پلمپ می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۱۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد

فرید براتی سده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، گفت: هر نهاد و سازمانی برای ارتقای کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهد نیاز به حمایت سازمان‌ها دارد، مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد نیز از این قاعده مستثنی نیست. حال جدای از عدم همکاری برخی نهادها، با ایجاد مانع از طرف آنها نیز روبه رو هستیم.

وی در این باره ادامه داد: مدتی پیش شاهد این بودیم که شهرداری با دستور شورای شهر و تنها برای جلب حمایت برخی شهروندان منطقه دروازه‌غار اقدام به پلمپ و تخریب غیر قانونی اولین مرکز DIC کرد؛ در صورتی که این اقدام هیچ مجوز قانونی نداشت. این اقدام نشان دهنده عدم احساس مسئولیت اجتماعی توسط شهرداری است.

براتی یادآور شد: دلیل شهرداری برای این اقدام تنها جلب توجه برخی شهروندان و استفاده مشترک زن و مرد از این مراکز بوده است.

وی با بیان این مطلب که ما برای ارائه خدمات اجتماعی نیاز به دید اجتماعی داریم نه تعصبات نابه‌جا، تصریح کرد: معتادان زن و مرد در سطح جامعه پراکنده‌اند و در بسیاری از موارد از سرنگ‌های مشترک استفاده می‌کنند، در حالی که در پارک‌ها هیچ قانون بهداشتی و مراقبتی را رعایت نمی‌کنند. حال مراکز DIC برای خدمت‌رسانی به آن‌ها راه‌اندازی شده که در حال حاضر شهرداری در فعالیت این مراکز اختلال ایجاد کرده است.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در باره اعتیاد به الکل نیز توضیح داد: موضوع الکل در جامعه تبدیل به یک تابو شده که عملکرد ما را تحت‌الشعاع قرار داده و امیدوارم دید درستی نسبت به معتادان الکل در جامعه شکل بگیرد تا مراکز ما بتوانند به شکل بهتری به این بیماران ارائه خدمت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار