مدیرکل توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

غفلت از بازاریابی و صادرات محصولات حلال / نرخ ارز تثبیت شود

خبرگزاری پانا: مدیر کل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت گفت: در حوزه محصولات حلال هنوز حرکت های جدی در این خصوص صورت نگرفته و این در حالی است که ایران تولید کننده مواد غذایی حلال است و محصولات غیر حلال در ایران تولید نمی شود.

کد مطلب: ۱۰۰۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد

محمود بازاری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، در مورد غفلت از صادرات محصولات حلال، گفت: در حوزه محصولات حلال هنوز حرکت های جدی صورت نگرفته و این در حالی است که ایران تولید کننده مواد غذایی حلال بوده و محصولات غیر حلال در ایران تولید نمی شود.


وی افزود: به دلیل تعدد و پراکندگی حوزه های سیاستگذاری در بخش های خصوصی و دولتی این ظرفیت ها فعال نشده و وای سی به تازگی کنفرانسی را با موضوع محصولات حلال در 25 تا 28 سپتامبر برگزار می کند و حتی کشورهایی که تولید کننده محصولات حلال نیستند نیز جزو مدعیان شده اند.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت خاطرنشان کرد: در حوزه کلان تولید سیاست گذاری دقیقی وجود ندارد و متولی این بخش نگاه به بازارهاست که سازمان توسعه تجارت باید در خصوص آن برنامه ریزی کند.


بازاری عنوان کرد: هنوز در معرفی کالا به بازارها مشکلاتی وجود دارد و در حوزه سیاست گذاری تولید مشکلاتی وجود دارد.


وی در خصوص پیش بینی هایی که برای ارز تک نرخی در دولت یازدهم وجود دارد، تصریح کرد: آنچه مهم است آنکه نوسان های نرخ ارز به حوزه تجارت آسیب های جدی وارد کرده و باید به سمت ارز شناور مدیریت شده حرکت کرد.


مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت بیان کرد: تولید كالاهای منتخب جامعه آماری صنایع غیر فلزی در سال 91 شامل دارو، تایرو تیوب،انواع كاغذ ،روغن موتور و صنعتی تصفیه اول، آلكیل بنزن خطی و مواد پتروشیمی درحد تولید سال قبل و یا كاهش كمتر از 5 درصد نسبت به سال 90 گزارش شده است.

بازاری در ادامه به وضعیت واردات نیز در طول سال گذشته اشاره كرد و افزود: با توجه به سیاست های مدیریت واردات در سال 1391 واردات كالاهای مصرفی، 36 درصد كاهش وزنی و 7.8درصد كاهش ارزشی نسبت به سال 90 داشته كه این امر نشان دهنده ظرفیت سازی مناسب در این صنایع و امكان تامین نیاز از محل تولید داخل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار