دانش آموزان لرستانی به کمک سیل زدگان سیستان و بلوچستان شتافتند

لرستان(پانا) - رضا زینی وند مقدم مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسمی که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه رضوان برگزار شد گفت : در جریان سیل فروردین ماه امسال به دلیل اینکه زیرساخت‌های نامناسب در استان وجود داشت، خسارات و آسیب‌ بسیار زیادی به تاسیسات زیربنایی ، منازل مردم و مدارس وارد کرد، اما در کنار این سیل شاهد سیل مهربانی مردم از سراسر کشور بودیم.

کد مطلب: ۱۰۰۷۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان لرستانی به کمک سیل زدگان سیستان و بلوچستان شتافتند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: این روزها که استان سیستان و بلوچستان و برخی شهرهای جنوب شرق کشور درگیر سیل شده اند، همه مردم دست به دست هم داده اند تا شاید گوشه ای از مشکلات ساکنان این مناطق را حل کنند. در این میان دانش آموزان استان لرستان نیز با کمک های خود از سر مهربانی و نوعدوستی، به مردم نشان دادند که آنها تنها نیستند.

او ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش استان لرستان نزدیک به ۱۱۳ مدرسه در جریان سیل تخریب شد و ۳۱۰ مدرسه نیز آسیب جدی دید. اما همه مردم ایران، خیرین، دانش آموزان و فرهنگیان سراسر کشور به کمک مردم سیل زده استانمان شتافتند.

زینی وند مقدم با اشاره به حدیث مشهور پیامبر اکرم ((صلّى الله علیه و آله)) که فرمودند: مَنْ أَصْبَحَ لاَ یَهْتَمُّ بِأُمُورِ اَلْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ ( هر که صبح کند و اهتمامى به امور مسلمانان نداشته باشد، از مسلمانان نیست و هر که بشنود مردى به مسلمانان استغاثه کند و از آنها فریادرسى خواهد و او را پاسخ نگوید و به داد او نرسد،مسلمان نیست) گفت: دانش آموزان مانند دیگر اقشار مردم در این سیل مهربانی با کمکی هرچند ناچیز، حس نوعدوستی خود را به هموطنانشان نشان می دهند تا همدلی و همراهی خودشان را در مدارس استان لرستان به نمایش بگذارند.

او تاکید کرد: این همت، اراده و فداکاری مردم عزیزمان را در جریان سیل شاهد بودیم و در کمترین زمان هم مردم و هم دولت به کمک مردم شتافتند و همچنین رهبری نظام که از اولین روزهای پس از سیل به مسئولان نظام تاکید داشتند دانش آموزی در مناطق سیل زده نباید از تحصیل باز بماند.

گفتنی است طرح سیل مهربانی 2 از امروز در بیش از سه هزار مدرسه استان آغاز شده و کمکهای فرهنگیان و دانش آموزان استان پس از جمع آوری، به مناطق سیل زده جنوب شرق کشور ارسال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار