حنیف نیا: دانش آموز باید بتواند مهارت نه قاطع و تصمیم منطقی برای محافظت از خود داشته باشد
تهران (پانا) - هادی حنیف نیا، مدیر آموزش و پرورش منطقه19 در افتتاحیه "طرح تهمتن" از مهارت های دانش آموز برای نه قاطع و محکم گفتن و تصمیم منطقی و به لحظه برای محافظت از خود داشتن، سخن گفت.
برنامه آزمایشی توانمند سازی همتا محور و تاب آوری نوجوانان (تهمتن) با حضور مسعودشکوهی، مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، صمدنریمان، مدیرکل پیشگیری و فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر، خانم مندیپ اوبرایان نماینده صندوق کودکان ملل متحد در ایران، قاسم منوچهری، رئیس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل شهر تهران و هادی حنیف نیا، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹در محل اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۹ برگزار شد.
حنیف نیا، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه و سپاسگزاری از مسوولین امر در جهت انتخاب این منطقه برای اجرای این طرح ارزشمند گفت: تنها راه پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی آموزش اثر بخش مهارت های زندگی است، مهارت هایی که دانش آموز در ارتباط با خود، جامعه و دیگران مسئولانه برخورد کند تا بتواند در موقعیت های پر خطر با مهارت نه قاطع و محکم، تصمیم منطقی و به لحظه انطباق مورد انتظار از خود محافظت کند.
وی افزود: حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناظر به سه اصل تغییر در دانش، تغییر در نگرش و تغییر در رفتار است. وی آموزش درست و مؤثر را آموزشی دانست که به تغییر رفتار بیانجامد و در همین راستا اضافه کرد: در حوزۀ دانش آموزان باید عطش یادگیری، ضرورت یادگیری و محیط یادگیرنده برای توسعه فردی دانش آموزان تقویت شود.
حنیف نیا در پایان گفت: در حوزه معلمین و مربیان نیز امروزه پرداختن به توسعه ی شایستگی های حرفه ای معلمان و مربیان مقدم بر شایستگی متربیان و یک ضرورت انکار ناپذیر است لذا طراحی الگویی برای توسعه شایستگی ها و توسعه ی حرفه ای معلمین باید به اولویتی مهم برای برنامه ریزان نظام آموزشی تبدیل شود.
ارسال دیدگاه