پیام استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش‌ و پرورش

تبریز(پانا) - استاندار آذربایجان شرقی در پیامی گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی و فرهنگی کشور نقش بسزایی در توسعه همه جانبه کشور دارد. تشکیل شوراهای آموزش و پرورش با توجه به مشارکت و حضور نهادها، نخبگان و معتمدان در واقع محصول نگاه فرا‌بخشی به این دستگاه است.

کد مطلب: ۱۰۰۵۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
پیام استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش‌ و پرورش

در پیام محمدرضا پور محمدی آمده است:

شورای آموزش و پرورش بعنوان مهمترین مرجع تصمیم گیری و مشارکت برون سازمانی بدنبال تسهیل امور و ارتقای شاخص های کمی و کیفی در سطح آموزش و پرورش و جامعه است.

لزوم توجه و بهره مندی از آیه شریفه " وامرَهُم شورا بَینَهُم " خرد جمعی، تجارب همگانی، طرح و اندیشه های خلاقانه را برخوردار می­سازد و این نکته عطفی برای ساختن جامعه ای سعادتمند است.

تحقق همگرایی فکری و اجرایی، بهره مندی از خرد جمعی و نهادینه ساختن اصل مشارکت پذیری و مشارکت جویی بهترین بستر را برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پروش فراهم می سازد.

توجه و پرداختن به آموزش و پرورش، در واقع توجه به آینده و یک سرمایه گذاری بلند مدت و ارزشمند است، که با توجه به ترکیب اعضای رسمی شوراهای آموزش و پرورش تقریباً همه ی دستگاه های مهم و تاثیرگذار اجتماعی مکلفند که به یاری نهاد تعلیم و تربیت بشتابند و با رویکرد آگاهانه و عالمانه همراه با انگیزه مداری و علاقه­مندی مشارکت خود را در این زمینه سازماندهی کنند.

دراین مسیر باید به بازشناسی و بازآفرینی ظرفیت های مرتبط پرداخت و این امر باید روشمند و هدفمند صورت گیرد تا برای رفع دغدغه های آموزش و پرورش در تمامی زمینه ها راهبرد با ثبات و بی تنشی را دنبال کنیم و این ممکن نیست مگر آنکه نیل به مشارکت های پایدار را در دستور کار خود قرار دهیم.

با توجه به فعالیت 34شورای آموزش و پرورش در سطح استان و حضور بیش از 450نفر از مدیران، فرهنگیان و نخبگان استان در این شوراها، میتوان به اهمیت و نقش بسزای این شورا در حل مسائل و مشکلات و حرکت بسوی موفقیت و تعالی در گرو برنامه ریزی هدفمند و مشارکت های مردمی و سازمانی پی برد.

اینجانب از تمامی دست اندرکاران شوراهای آموزش و پرورش استان و شهرستان ها انتظار دارم و تاکید می کنم نقش مهم خویش را در پویایی حرکت شوراها جدی تر بگیرند و دست در دست آموزش و پرورش دهند و آینده خوب و درخشان کشور را رقم بزنند.

نهایتا از همه ی مدیران، مسئولان و فرهنگیان خواستارم که با همراهی و اهتمام خود در راستای پویایی شوراهای آموزش و پرورش موجبات ارتقا و تعالی جامعه را فراهم سازند

و من الله توفیق...

محمدرضا پورمحمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار