افزایش ۵۱ درصدی صادرات کالا در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از افزایش ۵۱ درصدی صادرات کالا در استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۵۱ درصدی صادرات کالا در استان اردبیل

رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل با اشاره به عملکرد ۹ ماهه تجارت خارجی استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه امسال، حجم صادرات استان اردبیل از نظر ارزش در حدود ۷/۸۶ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: وزن کالا‌های صادراتی استان اردبیل در این مدت حدود ۶/۱۰۹ هزار تن بوده است که این رقم در مقایسه با وزن کالا‌های صادراتی مدت مشابه سال قبل چیزی در حدود ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: از عمده‌ترین کالا‌های صادراتی استان اردبیل می‌توان به شیشه و آینه، سیب زمینی، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، آهن آلات و فولاد، مصالح ساختمانی و انواع بیسکویت و نان شیرینی و از عمده‌ترین کشور‌های مقصد صادراتی به آذربایجان و گرجستان اشاره کرد.

صادقی در ادامه بیان کرد: در ۹ ماهه امسال مقدار واردات استان اردبیل از نظر ارزش برابر با ۵۰ میلیون دلار و از نظر حجم در حدود ۴۲ هزار تن بوده و از مهمترین کالا‌های وارد شده در طی این مدت می‌توان به پنبه، انواع کاغذ و مقوا و ماشین آلات اشاره کرد که عمدتا از کشور ترکیه و تاجیکستان وارد کشور شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار